wat is er mis met Firefox?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Test Brave maar eens.. ben er nog niet uit... iig super snel op mijn Iphone 5S...:cool:

En:
Het is waar dat Mozilla de oudere plug-ins aanmerkt als verouderd en dan kunnen ze niet helemaal goed meer werken. Maar dan moet je bij de makers van de plug-in/addons zijn, die moeten zorgen dat deze wel up-to-date zijn.
Maar.. is dat niet een teken aan de wand.. dat deze ontwikkelaars FF achter zich laten mogelijkerwijze... ?

PS: tav Opera, die onder Win10 bere stabiel is (althans hier..), je kunt hem goed configgen, is aardig rap... crash-herstel al genoemd (als Win10 crasht...) maar wat ook heel erg handig is... selecteer met de muis een woord/zin.. dan komt er meteen een optie te voorschijn search/copy, de keuze is an jou om te kiezen.. ik gebruik die tool ontzettende veel.
Bij search opent zich de ingestelde zoekmachine (hier Google), en copy spreekt voor zich...
 
Laatst bewerkt:
Je kan het ook anders zen: Ff wil alleen maar goede plug-ins die up-to-date zijn.
Dus voor de veiligheid beter.

Als een maker niet meegaat met zijn spullen up-te-date te houden vind ik dat juist een teken aan de wand dat die plug-in wellicht niet veilig meer is.

Kijk, het is heel simpel. Stel, ik maak iets en ik mag het op een andermans website plaatsen.
Nu moet ik wat ik gemaakt hebt, updaten maar dat doe ik niet. (of heb er geen zin in, of ik loop achter).
Dan zal die gene van de website mij aansporen om dat spul te updaten en anders zet hij/zij het er niet meer op.

Zo zie ik het hoor! Dus als de plug-ins die ik gebruik voor het einde van het jaar (of wellicht einde van deze maand) nog niet zijn geupdated, dan kan ik wellicht de maker vragen dit wel te doen.
FF zal de plug-in uitschakelen, omdat deze niet meer veilig is.

Geheel mijn visie en persoonlijke mening.
 
Zoals ik hierboven al schreef, de 5 meest gebruikte browsers ontlopen elkaar nauwelijks qua veiligheid en mogelijkheden, behalve in de hoeveelheid uitbreidingen, dat zijn er bijvoorbeeld in IE en Edge niet veel. Wat je kiest is een kwestie van oude gewoonte of een voorkeur voor een GUI. Topics als deze gaan meestal over die 0,001% aan verschillen. Het heeft niet veel nut om hierover allerlei argumenten te verzinnen waarom de browser die iemand gebruikt dan beter zou zijn. Meestal zijn die argumenten niet onderbouwd of ergens anders te reproduceren.

Persoonlijk hou ik van minimalisatie, liever geen gadgets want als ik die wil dan zijn ze er vaak in de vorm van een uitbreiding.

Een ding is wel zeker, Chrome had afgelopen januari 74% marktaandeel en vorige maand 77% en groeit steeds verder.
Overigens hoor ik niemand over de Samsung Browser die (zegt Samsung zelf) in de top 3 van meest gebruikte browsers zal gaan komen :d
 
Ik verzin geen argumenten, dat doe jij dacht ik. Ik beschrijf alleen mijn eigen ervaring, visie en bedenkingen.

Overigens heb ik weinig plug-ins en addons nodig. Dus minimalisatie vind ik ook heel fijn.

Hoe het ook zij, iedereen mag werken met wat hij/zij fijn vindt. Dat er dan soms wat nadelen zijn, er zijn ook altijd wel voordelen te vinden.
Samsung ken ik niet, en IE en Edge zijn niet aan mij besteed. Maar dat weet je vast wel ;)

Chromium heb ik wel geïnstalleerd, maar gebruik het niet. Maar handig is het wel als je er eentje bij hebt in je OS.
 
Oops, ik had moeten schrijven "Wat men kiest is een kwestie van..." omdat ik het algemeen wilde houden.
Idd is iedereen vrij te kiezen wat hij/zij wilt gebruiken.

RE: Samsung ken ik niet
Is standaard op iedere Samsung smartphone geïnstalleerd. Als het aanslaat komt deze ook beschikbaar voor andere platforms.

@femke98. Houdt rekening met het volgende omdat deze ingrijpende FF release best veel bugs zal hebben.
In October 2016 Mozilla announces the Quantum project, which is "the next-generation web engine for Firefox users". The plan includes replacing two large Gecko components with those of Mozilla's experimental Servo engine. Mozilla hopes to complete this work by the end of 2017.

Ik denk dat de TS dit topic op opgelost kan zetten. Er is namelijk een aparte browser categorie voor browser discussies.
 
Vraag voor het archief verplaatst van Webservers naar Firefox. De Helpmij Watchdog zal binnenkort nog even vragen of het probleem blijvend is opgelost :)
 
RE: Samsung ken ik niet
Is standaard op iedere Samsung smartphone geïnstalleerd. Als het aanslaat komt deze ook beschikbaar voor andere platforms.
Heb geen Samsung smart dus ook geen browser ;)

Ik zie het wel hoe of wat. Ik merk het vanzelf als er iets aan de knikker is.
 
Wat betreft mijn topic: sinds ik 'Automatisch bufferbeheer negeren' heb uitgevinkt, is het probleem (tot op heden) niet meer voorgekomen. Overigens was ik net bij AH boodschappen doen en zag in een computertijdschrift (C't of iets degelijks) een uitgebreid artikel over FF en dat het op z'n retour is dankzij Chrome. Iksluit mijn topic hiermee af. Nogmaals dank.
 
Klopt.... nr 10-2017 van c't pagina 28-29. Vorig jaar 22% minder installaties van FF.

De laatste cijfers van de marktverdeling: Opera was altijd klein en zit meestal rond de 1%.

Stat_Counter_browser_ww_monthly_201709_201709_bar_Small.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan