Windowsknop weigert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb zeer regelmatig, dat de Windowsknop weigert. Ik wil dan met linkermuisknop naar de tegels van Windows 10, maar dat lukt dan niet.

Ik heb uiteraard naar oplossingen gezocht en die zijn er ook wel. Op deze website https://www.easytechguides.com/nl/windows-8-start-knop-probleem.html is bijvoorbeeld de eerste oplossing voor mij al werkend. Maar het blijft terugkomen. Ik ben dus meer benieuwd naar de oorzaak van hert keer op keer weigeren.
 
Peter, doorloop ook die andere oplossingen zoals shell, openen met de rechtermuisknop
 
Laatst bewerkt:
Peter, doorloop ook die andere oplossingen zoals shell, openen met de rechtermuisknop

Als ik Command prompt als administrator open en ik kopieer Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} hierin, dan volgt de melding
'Get-AppXPackage' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Ik kom hier dus niet verder mee?

probeer eens classic shell start menu http://www.classicshell.net/

Ik probeer altijd eerst iets op te lossen binnen de mogelijkheden van Windows zelf, maar ik houd 'm in het achterhoofd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
proberen.

[FONT=&quot]Kan je de volgende stappen uitvoeren?[/FONT]
[FONT=&quot]1. Open Windows PowerShell als Administrator[/FONT]
[FONT=&quot] 1 druk op de Windows toets + R[/FONT]
[FONT=&quot] 2 type in "PowerShell" en druk op enter.[/FONT]
[FONT=&quot] 3 klik met de rechtermuisknop op het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.[/FONT]
[FONT=&quot]2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter: " Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}" [/FONT]
[FONT=&quot]3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)[/FONT]
[FONT=&quot]4. sluit nu het venster[/FONT]
[FONT=&quot]5. In veel gevallen zou het moeten oplossen. [/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Geeft inderdaad meldingen als



Unexpected token '$(' in expression or statement.
At line:1 char:113
+ ... eDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLoc
+
Unexpected token '\AppXManifest.xml"}"' in expres
+ CategoryInfo : ParserError: :)) []
+ FullyQualifiedErrorId : UnexpectedToken


Maar ik ga wachten op iets, dat misschien nooit meer komt. :)
 
Heb je soms een programma voor automatisch downloaden van bestanden (gehad) of nog hebt.
 
Dat denk ik niet. Het enige, dat ik automatisch laat doen, zijn de updates van Microsoft.
 
Dat weet ik niet. Als de Windowsknop een paar weken blijft functioneren, dan is het wellicht opgelost door de mogelijke oplossing, die je stuurde.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het stuk voor stuk langs lopen en dan afwachten of het terug komt of niet. Tot mijn verbazing werden er corrupte files gevonden, dus nu begint het afwachten al.

Ik ben er verbaasd over omdat het een schone installatie is op een nieuwe schijf.
 
De scandisk, de eerste optie.

Check and repair corrupt Windows files
Windows files can sometimes become corrupt and this can wreak havoc on your PC — including a stuck Start menu. Fortunately, Windows 10 has a built-in way of resolving this.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan