Hulp nodig met formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1vdb

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
Berichten
9
Hallo,

ik ben bezig een database op te zetten om info van verschillende producten bij te houden.
dit lukt al redelijk goed, maar stoot ondertussen wel tegen mijn limieten.
Als alles goed is er een bijlage te vinden met een minimum aan info (bestand was te groot om alle formulieren te behouden)

Graag had ik het volgende mogelijk gemaakt: (in FrmProduct)

1) aan de rechterzijde staat de info van de leverancier (subform), bij kiezen van de leverancier had ik graag gehad dat het logo aangepast zou worden. Heb al vanalles geprobeerd, maar raak er niet uit, als ik een logo krijg, kan ik geen gegevens meer veranderen, enz ... waarschijnlijk is dit ergens een zaak van juiste koppeling te maken, maar het lukt niet.

2) bij toevoegen nieuwe leverancier van product word onderste subform onderaan niet automatisch aangepast … enkel nadat ze opnieuw opgestart is.
ik had graag gehad dat de nieuwe info onmiddelijk in onderste subform tevoorschijn komt ... is dit mogelijk??
Misshien lijkt dit voor jullie dubbele info op zelfde formulier, maar ik vind dit handig om direct een overzicht te hebben van de verschillende leveranciers.

Puntje 2) is ondertussen opgelost met requery opdracht


3) ik kan de standaardleverancier aanvinken, maar hoe kan ik zorgen dat er minimum 1 en ook maximum 1 selectie mogelijk is (er kan namelijk maar 1 leverancier standaard zijn) (op het subform onderaan het formulier kun je lijst zien van verschillende leveranciers + betreffende info)... eventueel met een messagebox die tevoorschijn komt om te waarschuwen dat er maar 1 op "ja" kan staan?

hopelijk zijn m'n vragen wat duidelijk en kunnen jullie een oplossing bieden.
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • product1.rar
    1,6 MB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo bar veel van je constructie, en je tweede vraag zou je m.i. ook niet hebben hoeven stellen als je het formulier op de juiste manier had gebouwd. Maar die vraag is opgelost, dus daar hoeven we het niet meer over te hebben. Blijft de vraag over wat je nu precies voor ogen hebt met het leveranciers subformulier, want de noodzaak daartoe ontgaat mij volledig. En ook de functie.
 
Beste Octafish,

De bedoeling van dit formulier is, dat je aan de linkerzijde de info van het product zelf hebt.
Aan de rechterkant kun je dan de leverancier selecteren met de betreffende artikelcode en inkoopprijs van de leverancier zelf.
Voor eenzelfde product kunnen we meerdere leveranciers hebben met hun eigen artikelcode en inkoopprijs.
Onderaan zie je dan de verschillende artikelcodes, prijzen, ... van verschillende leveranciers.
Bedoeling is dat men makkelijk de artikelcode van andere leveranciers kan terugvinden van eenzelfde product (in geval dat de standaardleverancier iets niet op voorraad heeft)

ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt ivm de bedoeling van dit formulier.

dit is natuurlijk maar een onderdeel van het geheel. De opzoekingen zelf gebeuren via een ander formulier (wat niet in het bestand staat)

Groeten
Tom
 
Laatst bewerkt:
De leveranciers kies je al in het subformulier onderin, dus ik snap het nog niet helemaal. Wellicht wil je rechts de leveranciers zien die een bepaald product leveren, dus dan wil je dat subformulier filteren op de productcode, maar dat doe je dus niet. Vandaar dat ik het niet snap...
 
de mogelijke leveranciers vul ik in het rechter subform in.
De standaardleverancier voor dit product zet ik een vinkje bij.
Het onderste subform is enkel om een klein overzichtje te hebben van mogelijke andere leveranciers.
Daar kan ik dan ook snel van standaardleverancier veranderen of andere kleine aanpassingen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan