• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code; Zoeken en wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
105
Goedendag forumleden,

Al enige tijd ben ik bezig om een userform te maken en tot op heden gaat alles zoals het hoort echter krijg ik het niet voor elkaar om de functie "wijzigen" erin te krijgen. :(:(

Button medewerker toevoegen werkt prima.

Button zoeken en wijzigen werkt ook, gevraagde gegevens opvragen werkt ook maar om de gegevens te wijzigen krijg ik niet voor elkaar. Ik heb al vaker een dergelijke vraag gesteld maar niet de juiste oplossing kunnen vinden. Hopelijk lukt het nu wel.

Alvast bedankt en hoop een op een passende oplossing.

Ik heb mijn userform in de bijlage toegevoegd.

Bekijk bijlage Zoeken_wijzigen.xlsm
 
Je moet gebruik maken van de T-zoek listindex.
De eerste waarde in de combobox = 0, rij twee in je blad is dus de eerste waarde (0+2)
De tweede waarde is (1+2) = rij 3 in je werkblad.

Uitwerken maar....
Code:
Private Sub CMDwijzig_Click()
 Sheets("pers.gegevens").Cells(T_zoek.ListIndex + 2, 1) = T_18.Value
End Sub
 
Misschien kan je hier wat inspiratie uithalen?
Het is mij een raadsel waarom je met twee formulieren wilt werken?? Less is more.
 

Bijlagen

  • Employees.xlsb
    54,1 KB · Weergaven: 129
Hallo gast0660,

Super bedankt voor de genomen moeite, complimenten!

Hier kan ik inderdaad wel iets mee en Less is more is ook beter. Ik heb nog geen tijd gehad om het verder te bekijken maar nogmaals bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Patrick
 
@Dotchie,
Code:
If T_AM.Value = "Ja" Then Check_01.Value = True
    If T_AM.Value = "" Then Check_01.Value = False

Code:
Check_01 = lcase(T_AM)= "ja"

Scheelt aardig in coderegels en typewerk.
 
Mooi HSV, deze kende ik nog niet, thanks:thumb:
 
@gast0660,

Valt onder dezelfde noemer "Less is more". ;)
 
Goedendag allen,

Nogmaals hartelijk dank voor jullie goede hulp.

Zoals altijd gaat het nooit in een keer goed, althans bij mij. Ik heb de code naar mijn originele bestand gekopieerd en alles gecheckt en kan geen fouten herkennen maar toch geeft hij een foutmelding die ik nog niet eerder ben tegengekomen.

Melding1.JPG

Bij de foutopsporing verwijst hij naar de module om de userform op te roepen :confused:

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie dan wel verkeerd doe?

Bij voorbaat dank

Gr. Patrick
 
Waarschijnlijk gaat er in je Initialize() gebeurtenis iets fout maar zonder voorbeeld blijft het gissen
 
Bestaat de gedefinieerde naam 'IDs' ??
 
Inderdaad HSV, bedankt voor de tip!

Ik ben geholpen, allen hartelijk dank!..
 
Ik dacht het klaar was maar ik loop nu toch echt weer ergens tegen aan.

Als ik wijzigingen aan wil brengen dan wordt er een kopie van gemaakt van de regel met de wijziging i.p.v. de regel aan te passen. Ik heb de code helemaal nagekeken van het origineel zoals gast0660 die heeft gemaakt en ik kan geen bijzonderheden vinden. Het bijzondere vind ik dat als ik de wijziging maak dat de regel geplaatst wordt telkens 2 regels boven de laatste regel en overschrijft die regel.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de userform niet heb gebruikt om de bestaande gegevens in de sheet te zetten, maar gekopieerd uit een ander bestand.

Heeft iemand enig idee??
 
Kan je een vbtje posten (zonder gevoelige info), nu is het koffiedik kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan