XP naar .. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1975

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
61
Ik heb op mijn eigen verzoek op een vrij nieuwe pc nog steeds XP sp3 draaien.
Aangezien ik er een mooie bassbox bij heb die ik helaas niet volledig ondersteund krijg in Opera en Mozilla ben ik nu zover dat ik besef over te moeten stappen op een ander besturingssysteem.

Ik ben zelf best handig met installeren enzo, maar ben alweer een paar jaar geen ict'er meer.
Mijn vraag is, welke stappen ga ik zetten om de pc clean te krijgen, welk besturingssysteem raden jullie mij aan wat qua look & feel op XP lijkt. Ik ben anders bang dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie als het heel anders qua layout etc is.

Of is het uitbesteden hiervan een betere optie en zo ja, waar in Haarlem kan ik dat goed laten doen tegen welke prijs?
 
@PHP4U

Eigenlijk vind ik dat wel een heel tof idee, om zo van veel Windows problematiek af te zijn.

Maar hoe pak ik het aan?

Besturingssysteem
Windows XP Home Edition 32-bit SP3
Processor
Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 71 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Dell Inc. 0C2KJT (CPU 1)
Grafisch
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
Intel HD Graphics (Dell)
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 (SATA) 30 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD+-RW GH50N
Geluid
Realtek High Definition Audio
 
Brand de iso op een DVD, en boot daarvanaf...
 
Laatst bewerkt:
@femke98

Ik was jouw naam inderdaad al bij andere topics over Linux tegengekomen en had je site al even bekeken gisteren.

Vind jij ook dat ik het het beste op een dvd kan branden en van daar af starten met installeren?
Ik vraag mij af of alles wat er nu opstaat en blijkbaar aan windows is gekoppeld, dan ook meteen opstart, of moet ik dat dan weer opnieuw downloaden om een koppeling naar Linux te maken?
 
Je kan een opstartbare usb stick maken of idd op een dvd branden.

Je kan een dualboot maken, zodat je windows er nog bij houdt, maar XP is echt niet meer van deze tijd (en niet veilig meer).
Of helemaal Windows eraf.

Maak wel een backup van alles wat belangrijk is, want als je Mint installeert en je hele schijf gaat gebruiken (dus geen dualboot), is alles weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan