Installeren W10 schijf wordt niet herkend om te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik wil op een computer een schone installatie doen van W10 en heb opgestart van de desbetreffende DVD.
Ik heb de partitie waarop windows moet komen verwijderd en wil de partitie nu nieuw aanmaken en formateren maar krijg de melding: De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren.'

Nu heb ik iets gevonden hoe dit te herstellen met F10 en

Zodra de vraag komt waar je Windows wil installeren druk je op Shift+F10 om een command prompt te voorschijn te halen. Daar geef je dan het commando diskpart, vervolgens list disk en dan select disk x waarbij je in de plaats van de x de juiste schijfletter typt uit de lijst die je zojuist kreeg. Vervolgens het commando clean en dan het commando exit om de command prompt interface te sluiten. Als je nu de installatieprocedure opnieuw start zal het wel werken.

Ik zie nu twee schijven:
Disk 0 / status: online dit is de schijf waarop een back van alle documenten en bestanden staan en deze kan ik niet formatteren!
Disk 1 / status: no media

Ik kan d.m.v. "select disk 1" deze disk selecteren maar als ik dan clean kies geeft hij de melding dat er geen medium in het apparaat zit

Hoe kan ik dit oplossen of wat doe ik fout??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan