• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Substitueren exacte waarde van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
84
Hi iedereen :)

Ik heb het volgende "probleem" met de functie:
=SUBSTITUTE

De functie moet alleen de tekst vervangen indien de waarde identiek is en niet als de waarde gedeeltelijk in de cel aanwezig is.

Formule:
=SUBSTITUTE(B1;"klik hier"; "download")

Waardes:

Cel B1) klik hier voor meer informatie
Cel B2) klik hier
Cel B3) Voor meer informatie klik hier

Uitkomst met de huidige formule:

Cel B1) download voor meer informatie
Cel B2) download
Cel B3) Voor meer informatie download

De uitkomst moet zijn

Cel B1) klik hier voor meer informatie
Cel B2) download
Cel B3) Voor meer informatie klik hier

Iemand enig idee hoe ik die formule moet toepassen? Bekijk bijlage Book1.xlsx
 
HI popipidp,

Dat gaat in deze helaas niet, in de =SUBSTITUTE functie staat nog een x aantal SUBSTITUTES, deze formule is slechts een klein onderdeel. Vandaar ook de vraag CTRL H is in deze niet afdoende.
 
Code:
=IF(B10="klik hier";SUBSTITUTE(B10;"klik hier"; "download");B10)
Misschien zoiets dan?

Code:
=IF(B10="klik hier";"download";B10)
Deze is nog iets eenvoudiger
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit :)

Hoe kan ik meerdere "if" aan de formule toevoegen?
De formule is nu alleen geschikt voor 1 string namelijk "klik hier"

Als ik in dezelfde formule ook "meer informatie" wil laten zoeken en wijzigen in "informatie aanvragen"

=IF(B10="klik hier";SUBSTITUTE(B10;"klik hier"; "download");B10) + =IF(B10="meer informatie";SUBSTITUTE(B10;"meer informatier"; "informatie aanvragen");B10) = formule ? :)
 
plaats even een excel bestandje dan hoef ik niet alles in de juiste cellen te zetten.

Ik vermoed zoiets (niet getest)
=IF(B10="klik hier";SUBSTITUTE(B10;"klik hier"; "download");IF(B10="meer informatie";SUBSTITUTE(B10;"meer informatier"; "informatie aanvragen");B10)
 
Laatst bewerkt:
Master ben je :) Het werkt!

Ik durf het bijna niet te vragen.... maar hoe combineer ik deze formules :S

=IF(B10="klik hier";SUBSTITUTE(B10;"klik hier";"download");IF(B10="meer informatie";SUBSTITUTE(B10;"meer informatie";"informatie aanvragen");B10)) met =SUBSTITUTE(B10;"Verkoop";"Aanschaf")
 
Er gewoon voorzetten:
Code:
=IF(B10;"Verkoop";"Aanschaf";IF(B10="klik hier";SUBSTITUTE(B10;"klik hier";"download");IF(B10="meer informatie";SUBSTITUTE(B10;"meer informatie";"informatie aanvragen");B10))
 
PHP:
=SUBSTITUTE(B2;"klik hier";CHOOSE(N(B2="klik hier")+1;"klik hier";"download"))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan