Lettertype op buroblad en verkenner windows 10 prof verandert na update op 30 sept.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi sinds de update van 30 september kan ik geen mogelijkheid meer vinden om de lettertype van mijn pictogrammen op het buroblad en in de verkenner in windows 10 prof te veranderen. Wie weet waar de instellingen nu zijn gebleven.

Mijn Dank.
Lowa
 
Hallo Lowa. Probeer deze eens.

Lettergrootte wijzigen in Windows 10: Ga naar het Bureaublad.
Wijs met de muisaanwijzer een leeg plekje aan.
Klik op de rechtermuisknop.
Klik op Beeldscherminstellingen.
In het geopende venster staat onder 'De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen' een schuifbalk.
Met behulp van deze schuifbalk pas je de grootte aan. Standaard staan deze op 100%. Je kunt ze vergroten naar 125%, 150% of 175% door de balk naar rechts te schuiven.
Klik op Toepassen.


Je moet je wel afmelden en opnieuw bij Windows aanmelden. Als je dat hebt gedaan, is de nieuwe instelling van kracht.
 
Dank je voor je snelle reactie maar vòòr de update kon je nog naar geavanceerde beeldinstellingen en de tekstgrootte van elk item apart veranderen en eventueel in vette letters. Waarom dat nu weer achterwege is gelaten weet joost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen
U heeft al eerder gezien dat u alle onderdelen op een scherm groter kunt laten afbeelden. Het is ook mogelijk om zelf de onderdelen op te geven die u groter wilt zien.
Klik op Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen.
Onder Alleen de tekengrootte wijzigen klikt u bij Titelbalken op het pijltje .
Klik op het gewenste onderdeel.
Klik bij de lijst met getallen op het pijltje .
Kies de gewenste grootte.
Klik eventueel een vinkje bij Vet voor het dikker afbeelden van de tekens.
Klik op Toepassen.

Dit bedoel ik ja maar het is er niet meer te vinden??????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi sinds de update van 30 september kan ik geen mogelijkheid meer vinden om de lettertype van mijn pictogrammen op het buroblad en in de verkenner in windows 10 prof te veranderen. Wie weet waar de instellingen nu zijn gebleven.

Ik vermoed dat je pas kort geleden naar die mogelijkheid hebt gezocht. Naar mijn weten zijn die geavanceerde instellingen uit Windows 10 gesloopt met de Creators Update van afgelopen voorjaar.

The “Change only the text size” option was turned off in Windows 10 Creators Update. Unfortunately, the setting was not supported throughout the entire system. For example, it didn’t work with the Start menu, Cortana, Edge and some
applications.
Bron: https://answers.microsoft.com/en-us...e/c75ab903-00e0-4d6c-b701-fd853fd0b314?auth=1

Natuurlijk is er dan altijd wel weer iemand die een programma ontwerpt waarmee wel mogelijk is wat jij wilt. Ik denk dan aan Winaero Tweaker.
Wat jij wilt lijkt hier beschreven te worden: https://winaero.com/blog/icons-text-size-windows-10-creators-update/
 
Ja dit is wat ik nodig heb gelukkig dat deze optie er nog is. Ik zal maar even proberen of het correct werkt. Hartelijk bedankt.
 
Ik had vandaag eindelijk de tijd om dit programma te testen.
Als ik een lettertype verander b.v. van menu in vet of cursief dan verander dit alleen in de verkenner van Winaero Tweaker maar niet in windows verkenner.
Dus heb ik er niets aan. Of doe ik iets verkeerd.
 
Ik meen dat Edmoor dit programma in het verleden noemde. Daarom dacht ik eraan toen ik jouw vraag las.
Had je je wel afgemeld en weer aangemeld bij Windows na het wijzigen van het lettertype?
 
Ja afgemeld in windows en opnieuw aangemeld. Maar geen veranderingen waargenomen.
 
Na het wijzigen van het lettertype had je eerst geklikt op 'Apply changes' in Winaero Tweaker en daarna afgemeld bij Windows?
Dan zou ik het niet weten waarom het bij jou niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan