bios wijzigen boot volgorde hdd/ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Betuwehome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2017
Berichten
4
Hallo ik heb en HP 14-am011nd laptop.
hier zit een samsungBJNB4R 32 gb hdd in dit is volgens mij een emmc en is niet te verwijderen uit de laptop.
ik deze gekopieerd naar een ssd 120 gb aangesloten in de laptop en wordt gezien in windows en ook in de bios.

heb alle instellingen in de bios zo staan dat boot secure is disable dus hij ziet ook mijn nieuwe ssd deze zie ik ook
ik selecteer de nieuwe ssd en save.
dan is er een tweede kolom met een boot volgorde hier staat de master boot notebook en dan niks soms staat er null string
krijg de ssd niet in de juiste boot volgorde zo dat hij in de oude situatie blijft.
nu is mij gezegd dat ik windows moet verwijderen door middel van opstarten met windows install op een usb
weet niet wat ik moet doen is er iemand die mij kan helpen
er is vast wel een foefje bij HP om dit te omzeilen wat dit hebben hun zo gedaan dat wij er niks mee kunnen

zo zo fijn zijn als dit iets op lost .



MVG Betuwehome
 
Probeer eens met EasyBCD of je de bootmanager kunt aanpassen zodat hij standaard van de SSD i.p.v. eMMC-flashdrive opstart..?
 
Via ESC en het bootmenu zou het moeten kunnen maar irri, vermoed dat de nieuwe SSD niet bootable is.
Kijk die eens na met die Minitool, de bootpartitie dient actief te zijn op de SSD en verder dezelfde indeling hebben als de eMMC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan