• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba IE venster openen met javascript link

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
195
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik op de juiste plaats mijn vraag stel.
Ik heb al uren zitten googelen en heb niks kunnen vinden om mijn problem op te lossen.
Wel waardoor het problem komt.

Via vba-code in excel open ik een webpagina komende door een link met variable waarden. (werkt perfect)

Code:
    Set IE = GetObject("new:{D5E8041D-920F-45e9-B8FB-B1DEB82C6E5E}")  ' Security setting voor Windows 7
    
    If IE Is Nothing Then Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")   
         DoEvents
    URL = "https://web.aim.com/owa.cgi/frmVehObjStatus.Body?psVehObjID=" & VehicleID & "&psRD=" & sDate
    IE.Navigate URL
    IE.Visible = True
  
    Do While IE.ReadyState <> READYSTATE_COMPLETE  'use this loop to make wait until the webpage has loaded
         DoEvents
    Loop

Op deze geopende webpagina staan een paar buttons nl. "Save & Close" en "Close".

Als ik gebruik maak van deze buttons op de website krijg ik niet het gewenste resultaat.
1. Als ik op "Close" druk , krijg ik eerst een popup melding " The Webpage you are viewing is trying to close the window" -> Yes <-> No.
2. Als ik op "Save en Close" druk worden de gegevens wel bewaard en de webpagina sluit MAAR het IE-venster blijft openstaan en sluit niet.

Het probleem dat ik heb, kan ik na opzoekwerk vinden onder het volgende : "JavaScript cannot close a window which is not opent with javascript"
dus in de HTML code doet window.close() zijn werk niet. omdat het ie venster niet door een java commando is geopend, nl window.open(.........)

Ik moet dus een oplossing vinden hoe ik via javascript mijn link kan openen , denk ik ?? OF moet ik op een andere manier te werk gaan ?? Suggesties ?? oplossingen ??

In onderstaande code staat de javascript url link van de html pagina.
Code:
 javascript:OpenWinDefaultLong("https://web.aim.com/owa.cgi/frmVehObjStatus.Body?psVehObjID=18052&psRd="+(new Date()).valueOf().toString())

onderstaand stukje HTML code
HTML:
<TD><A HREF='JAVASCRIPT:OpenWinDefaultLong("https://web.aim.com/owa.cgi/frmVehObjStatus.Body?psVehObjID=18052&psRd="+(new Date()).valueOf().toString())' CLASS="btnMini" onMouseOver='this.className="btnMiniHover";window.status=" ";return true;' onMouseOut='this.className="btnMini";window.status=" ";return true;'>&nbsp;&nbsp;Change&nbsp;&nbsp;</A></TD>
<TD>TEST</TD>

Via vba code in excel om de button via IE.document.... click te openen gaat niet lukken omdat psVehObjID variabel is, en deze knop dus ook niet op de webpagina beschikbaar kan zijn.


Pfff hopelijk is het een beetje duidelijk... ik hoor het wel.

Groetjes.
 
Met een voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
En in dit geval ook nog wat werkende testdata.
Ik heb gegoogled op "web.aim.com" en kan niets vinden, is dit een interne bedrijfs site?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan