• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel "onzichtbaar" maken met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2017
Berichten
3
Ik heb in Excel een tabel gemaakt waarvan de waardes en de opmaak van deze tabel blanco moet worden op het moment dat de waarde in cel A5 kleiner is dan 2.

Normaal gesproken los ik dit op met voorwaardelijke opmaak. Hier voer ik dan bij formule in =$A$5<2 en kies als opmaak alles wit/geen kleur. Nu is het probleem dat wanneer ik de tabel kopieer en plak de nieuwe tabel ook kijkt of de waarde in cel A5 kleiner is dan 2. Dit heb ik proberen op te lossen door de $ tekens weg te halen. Wanneer ik dit doe blijft de tabel wel blanco wanneer de waarde in A5 kleiner is dan 2 alleen komt de tabel niet helemaal tevoorschijn wanneer de waarde in A5 2 of groter is.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hieronder een voorbeeld van het bestand.

Bekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsx
 
Als je voor die nieuwe tabel nu eens de VO weghaalt?
 
Als je voor die nieuwe tabel nu eens de VO weghaalt?

Je bedoeld dus wanneer de nieuwe tabel geplakt is daarvan de voorwaardelijke opmaak van die tabel weg te halen zodat deze tevoorschijn komt?
Wanneer ik dit doe en bijvoorbeeld de tabel kopieer en plak in E15 dan gaat de nieuwe tabel dus niet meer eerst kijken of dan de waarde in A15 kleiner of groter is dan 2 voordat de tabel weergegeven gaat worden.
 
Dan moet je in de VO de formule aanpassen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand(5).xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 38
S.v.p. niet QUOTEN. Gebruik knop "reageer op bericht" of tekstvak "snel reageren" onderaan.

On-topic: zie wat je bedoelt nu.

Ik heb dit omzeilt door per regel een VO te maken die verwijst naar A5. Beetje omslachtig, maar werkt wel goed bij kopiëren van tabel. Voorbeeldje ter illustratie hieronder...
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand (AC).xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Jou voorbeeld is precies wat ik bedoelde AlexCel.
Het is inderdaad een beetje omslachtig maar werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan