HP Pavilion DV7-3080ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
110
Hi,

ik heb een laptop (HP Pavilion DV7 3080ed). Perfect ding alleen afgelopen zondag begonnen de problemen.
plots ging hij niet meer aan en bij de BIOS functie gaf hij aan dat het de hardeschijf was. Zojuist een nieuwe hardeschijf erin gedaan (Seagate FireCuda 1TB). Echter komt nu het volgende: Na het (elders) maken van een BOOT-USB stuit ik nu op een volgend probleem.

bij het opstarten gaat de fan hard/luid draaien, en op een piek valt de gehele laptop uit. Hoe kan ik dit verhelpen?

Wat heb ik al gedaan?
- Laptop open geschroefd, en een fan open geschroefd daar zat ongeveer een kg aan stof in (dat is natuurlijk overdreven, maar er zat wel veel in)
- Laptop weer dicht geschroefd

Ik vermoed dus dat het toch die fan is, kan ik nog iets anders doen?
of kan ik de fan/videokaart(?) vervangen?

ik hoor graag.
SH
 
Hallo

Veel hoop geef ik u niet , maar .... de thermische geleidende pasta , zal zo goed als zeker uitgedroogd (gekrompen) zijn , en dien je volgens mij zeker te vervangen...

Indien gemonteerd , alsook de thermal pad tussen g.p.u./motherboard chipset controleren , en indien nodig vervangen.

Ventilatoren dienen uiteraard soepel te draaien , heatpiperadiatoren zuiver/stofvrij.

Mits de harddisk gesneuveld is , door zo goed als zeker langdurige oververhitting , zullen de soldeerverbindingen tussen g.p.u./motherboard ook in lamentabele toestand zijn.

Of het sop de kolen nog waard , om hier tijd en moeite in te steken , is iets wat je zelf moet beslissen ....

Wat zeker is :

Dit alles voorkomen , of toch zeker uitstellen voor ettelijke jaren , had zeker kunnen voorkomen worden , door dit toestel op regelmatige basis zuiver/stofvrij te houden ...

Hopelijk voor u , heb ik het bij dit alles volledig verkeerd , en komt er iemand anders met een lumineus idee ...

Peter
 
Ik was op het moment van uw schrijven ook verder aan het onderzoeken en kwam ook tot de conclusie dat ik die koelpasta nodig zou hebben.
inmiddels besteld bij coolblue, Silver 5 (of iets wat daarop lijkt).

Op dit moment ook al toegepast en alles werkt weer spatzuiver! (GELUKKIG!)
alleen heb ik één probleem.

ik heb destijds windows10 geinstalleerd en zoals je al raad; nooit een backup gemaakt, want ik heb al mn bestanden (lees: fotos e.d.) op mijn NAS staan.

nu geeft hij dus aan dat ik windows moet activeren maar dat gaat dus niet (meer)?? hoe kan ik dit verhelpen??

ik hoor graag.
bvd
Steve
 
Als je voorheen Win 10 gedraaid hebt zou hij, bij een werkende internetverbinding, automatisch moeten activeren omdat de hardware-afdruk reeds op de server van Microsoft staat.
Tenzij je een andere versie van Win10 geïnstalleerd hebt uiteraard ( Pro i.p.v. Home Premium bijv. ), dan gaat dat verhaal niet op en moet je met een licentie-code op de proppen komen.
 
Oke,

dus als ik het goed begrijp, moet ik van die website de juiste (Windows 10 Home/Build) downloaden & installeren. en dan moet dat wél goed gaan? verwijderd hij dan (automatisch) de oude windows versies (of is daar een andere optie voor?)

ik hoor graag.

alvast bedankt!
Steve
 
Je kunt m.b.v. deze MediaCreation-tool een dvd of opstartbare usbstick maken, daarin zitten alle versies van Win10.
Kies dus tijdens de setup voor de Home-versie en daarna voor "Aangepaste installatie".
Je krijgt dan een scherm met "Schijf-opties" waar je de schijven en partities ziet die in de pc aanwezig zijn.
Klik op de partitie waarop nu Windows is geïnstalleerd en kies voor "Verwijderen".
Als je dat doet voor alle partities blijft er uiteindelijk een schijf over zonder partities die volledig bestaat uit "niet gepartitioneerde ruimte".
Selecteer deze ( 1x aanklikken, deze wordt dan blauw ) en klik op volgende.
De setup maakt automatisch het aantal benodigde partities aan en de installatie wordt voortgezet.
Als je een usbstick maakt met eerder gelinkte tool, dan moet je die verwijderen als de pc tijdens de installatie voor de 1e keer opnieuw wordt opgestart ( dus als je scherm dan zwart wordt ), anders begint hij weer met de setup.
Daarna is het een kwestie van de eerste gebruiks-instellingen doorlopen en een keer Windows Update handmatig starten en je bent er weer klaar voor :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal!

Thanks voor alle hulp! Is inmiddels gelukt! Laptop werkt weer loepzuiver.

Ik heb alleen een vraagje voor wat betreft de batterij: er staat nu een melding: “0% wordt niet opgeladen.” Op internet/YouTube is er een “fix” dat je dan via apparaatbeheer ACPI moet verwijderen. Dat heb ik gedaan, maar werkt dus niet.

Heeft iemand anders nog een tip/suggestie?

Verder staat er nog in Apparaatbeheer nog iets vreemds(?) namelijk, onder “Andere Apparaten” staat drie keer onder elkaar “Base System-apparaat” met daaronder nog “onbekend apparaat” alle vier de icoontjes hebben een oranje/geel driehoekje met uitroepteken. Iemand enig idee wat dit is/kan zijn?

Hopelijk kan iemand mij weer verder helpen.

Gr Steve.
 
Ja, ik heb alles nogmaals gechecked op updates.
en hij geeft niets meer aan.

echter als ik via diagnose ga checken krijg ik een foutmelding voor de batterij: "Onbekend (93)". Google heeft tot op heden nog niets opgeleverd.

iemand suggesties?
Steve
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan