software tool voor e-mail nieuwsbrieven

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Hallo,

Momenteel gebruik ik het Copernica mailingsysteem.
Tot mijn grote spijt kunnen zij niet alles wat ik wens in een mailingprogramma.
Hij moet vooral een database kunnen aanspreken waaruit ik een heel aantal zaken kan uit halen. Er moeten verschillende mailings kunnen verstuurd worden aan de hand van enkele conditie's.
Ook moet het mailing systeem gebruik kunnen maken van een html template als een drag and drop template die ik zelf wil aanmaken.

Hebben jullie enkele sugesties?

Gr.
Kris
 
Waarom gebruik je geen MailChimp?
 
De mogelijkheid die php4u noemt is prima omdat je dan geen probleem kan krijgen met je provider die contact opneemt ivm de hoeveelheid spam die je verstuurt.
In een ver verleden (kan je nagaan hoelang het al bestaat) heb ik QIOS Pelican met MS-Access gebruikt maar je kan in dit programma ook data uit MySql, Oracle, Excel of andere sources halen. De database wordt gekoppeld aan een eigen email template die je ook in QIOS maakt. Echter, voor een "top" email moet je toch kennis hebben van de html opbouw in een email. Je hebt namelijk te maken met verschillende emailprogramma's (en versies) die allemaal hun narigheden hebben. Sowieso zijn in een email html5 en css3 taboe. In een email is het nog steeds het oude html4 met tabellen en inline styles.
 
Tabellen zijn niet verplicht in HTML-mails. De meeste browser begrijpen de basis van HTML ook wel, met float's etc...
Maar het gaat niet erg diep, in ieder geval.
 
Tabellen zijn niet verplicht in HTML-mails. De meeste browser begrijpen de basis van HTML ook wel, met float's etc...
Maar het gaat niet erg diep, in ieder geval.
Tabellen zijn idd niet verplicht (bijvoorbeeld bij simpele tekstregels) maar het is wel de enige manier om een email te maken die cross-client moet zijn bij vormgeving. Dit heeft niets te maken met een browser want in Outlook 201x moet een email ook goed worden weergegeven. Ook bij webmail heb je grote verschillen, bijvoorbeeld gmail die de complete <head> weggooit waarin de <style> staat. Juist de 'float' zorgt voor de meeste ellende, die wordt bij een email zeer beslist afgeraden.

Als je ooit wel eens een email template hebt gemaakt dan kan je die testen op Litmus.
Dan blijkt dat tabellen het beste zijn voor een goede email met vormgeving. Dit uit ervaring bij het maken van alle email templates voor een webshop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan