Interne Harddisk werkt niet altijd - sata of power probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Hi guys, ik heb een windows desktop pc (windows 10) zelf in elkaar gedraaid ( jaar geleden). Er zitten 1 SDD en 5 internerne hardeschijven in. Alles heeft altijd prima gewerkt, maar de laatste maanden valt 1 van mijn schijven af en toe weg. Dan zie ik hem bij "my computer" staan, en vervolgens niet meer.. De werking valt daarmee ook weg natuurlijk. Het zijn gewoon sataII schijven..

Nu dacht ik..ok HDD kapot..kan gebeuren... dus ik een andere erin.. en die heeft hetzelfde probleem. Ik denk daarom dat het ligt aan de sata of stroom kabel die in de schijf gaat.. Die kabel is zon lange die meerdere schijven aan elkaar lust.. en deze HDD zit ergens in het midden van deze kabel..

Is er een manier waarop ik kan testen dat deze het niet goed doet..? En als oplossing.. een nieuwe kabel kopen?
 
Al een andere sata kabel geprobeerd?
Reseaten is soms al voldoende maar die dingen zijn vrij kwetsbaar.

En de kabel met meerdere aansluitingen is voor de stroomvoorziening, zal ongetwijfeld er nog eentje aan de voeding hangen, de boel een beetje verdelen.
 
Stroomconnectors onderling uitwisselen. Verhuisd het probleem mee, dan is het de connector. En anders de sata kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan