• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen omhoog schuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielekes

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2017
Berichten
74
Ik ben opzoek naar een macro die het volgende doet:
- Als bij bijvoorbeeld pos6 'none' wordt ingesteld dan moeten de cellen die hieronder staan tijdens het printen omhoog gevouwen worden en na het printen weer zichtbaar worden. Is hier een mogelijkheid voor?
Bekijk bijlage sample.xlsm
 
Dat kan zo lukken maar dan moet je de buttons verwijderen, die zijn ook nergens voor nodig als ik uw code bezie.
 

Bijlagen

  • sample (cobbe).xlsm
    40,5 KB · Weergaven: 32
Cobbe,

Ik heb je macro uitgevoerd en daarna geprint, toch blijven deze rijen nog altijd zichtbaar op de afdruk. Tevens krijg ik steeds de melding dat de macro een foutmelding geeft, hij stopt bij 'stop' in de macro?
 
Laatst bewerkt:
Die stop kan natuurlijk weggehaald worden.
Verder doet die code precies wat gevraagd is.
Als ik een PrintPreview vraag krijg ik die zonder de rijen 11 tot 17.

Je kan er nog een Screenupdate= false inbouwen tegen het schokken vh beeld.
 
Andere benadering
Geduld is blijkbaar niet je sterkste kant.
Voorzetje voor pos 7 & 8
En om verder te gaan met dezelfde vraag van gisteren
Zie ook het blad opzet veranderen als je een pos verbergt
 

Bijlagen

  • hide and print.xlsb
    80,8 KB · Weergaven: 26
Mijn excuses voor de eventuele onduidelijkheid. Ik dacht dat mijn vraag van gisteren verwijderd was en/of te onduidelijk geformuleerd was.

Verder ga ik nu proberen om de code van gast0660 te implementeren Thankss allemaal. mocht ik nog ergens mee blijven zitten dan zal ik het laten weten
 
Laatst bewerkt:
De code werkt perfect. Nu heb ik eigenlijk een aanvullende vraag met betrekking tot blad opzet. Is het mogelijk om aan een waarde een plaatje te koppelen. Dus als er op pos1 de optie sealmachine gekozen wordt dat er dan een plaatje van de sealmachine in de cel van pos1 komt te staan ipv het pijltje?
 
Zoiets?
Voorzetje met 2 foto's.
(zipje, eerst uitpakken)
 

Bijlagen

  • opzet.zip
    260,8 KB · Weergaven: 25
Oke, deze code begrijp ik grotendeels!! En dit is inderdaad een goed begin, nu vraag ik mij alleen af of het mogelijk is om 9 verschillende afbeeldingen in de werkmap te behouden. Verder vraag ik mijzelf echter af hoe ik die afbeeldingen nu in moet voegen? als Ik dit zou willen uitbreiden naar bijvoorbeeld 15 posities. Zou je mij dit uit kunnen leggen?
 
uitleg
Sheets("opzet").Image1.Picture = LoadPicture(ThisWorkbook.Path & "" & Range("B3").Value & ".JPG")
Deel 1:
Ik heb voor iedere pos een activex image besturingselement gebruikt in het tabblad opzet.
gewoon extra elementen toevoegen. (kijk naar de eigenschappen van de besturingselementen)
Deel 2:
Dit is het path waar excel op zoek gaat naar de foto's
In dit geval in hetzelfde path als waar het excel bestand zich bevindt.
Kan je vervagen door bv "C:\Users\xxxx\Documents\...."
Deel 3:
Is de pos dropdown cel.
Opmerking, de foto's dezelfde naam geven als de teksten in de pos dropdowns
 
Ik loop tegen een probleem aan. Als ik de code overneem blijft bij mij het vlak wit en komt er geen afbeelding in te staan. Het enige verschil dat ik kan vinden zit bij de eigenschappen waar er bij het originele bestand (bitmap) staat en bij mij staat daar (geen). Hij pakt het bestand niet helemaal over
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit waar je het bestand opslaat, je moet er alleen voor zorgen dat
"C:\Users\xxxx\Documents\...." het correcte path is naar de fotomap.

Vb: een externe harde schijf D met een mapje met de naam foto's
Code:
strPath = "D:\foto's\" (deze ergens bovenaan in je sub)
Sheets("opzet").Image1.Picture = LoadPicture(strPath & Range("B3").Value & ".JPG")
 
De foto's hebben jpg als extensie. Maar zoals ik in jouw variant kan zien, past hij daar de afbeeldingen ook niet aan? Ik blijf namelijk witte schermen zien
 
Ik ben er inmiddels achter waar ik was vastgelopen, ik moest eerst heel 'duidelijk' iets veranderen op het blad invoer. Hierna paste inderdaad het gehele blad zich aan. De code werkt nu dus prima!!
 
Ik heb verder nog een aanvullende vraag. Als ik none bij de posities invoer en deze cellen/rijen daarna inklap dan past ook het tablad opzet zich aan. Echter als ik hierna de rijen weer uitklap, gaan de afbeeldingen op de opzet sheet niet terug naar hun positie bij desbetreffende positie. Is hier een oplossing voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan