PC-Bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antwanes

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Berichten
97
Goedemorgen,

Ik ben aan het kijken om een pc samen te stellen en zelf te bouwen.
Waar moet je opletten bij de processor, moederbord, voeding en de kast, zodat deze op elkaar past?
En eventueel meer tips waar ik op kan letten?

Groetjes!
 
De vraag impliceert dat je er nog niet zo veel van weet, niemand in je omgeving die er wat kennis over heeft?

En wat is je budget, kunnen we wel een samenstelling voor je maken.
 
Ik weet wel het één het ander daarvan alleen nog niet waar je op moet letten bij het bestellen van het type moederbord en processor(weet wel wat voor processoren er op de markt zijn).
 
Het gemakkelijkste is om de PC builder van Alternate te gebruiken

https://www.alternate.nl/pcbuilder#!/category/0

Deze tool houdt automatisch rekening met de gekozen producten of alles bij elkaar past.
Kies je een Socket 1151 moederbord, dan filtert de tool automatisch alle 1151 processoren als keuze.

Een eventuele 2e mogelijkheid is om een lijstje te maken met onderdelen welke jij graag wil hebben, post dat hier eens en dan kunnen wij beoordelen of dat volledig passend is.
 
Laatst bewerkt:
Zomaar even een Pc samenstellen naar je eigen wensen zonder ervaring gaat m niet worden. Daarvoor adviseer ik je om je te verdiepen in de nieuwste technologie die er nu op de markt is en wat van prijs daarbij zit.

Succes ermee.

Met vriendelijke groet,
Youri Wannet
 
Ik weet wel het één het ander daarvan alleen nog niet waar je op moet letten bij het bestellen van het type moederbord en processor(weet wel wat voor processoren er op de markt zijn).
Type socket, 7e generatie CPU, 8e generatie komt eraan maar zijn bedoeld voor een hoger segment.
Moederbord met een M.2 slot NVMe protocol en bijbehorende SATA m.2.
Kast met een goede airflow en een 3e party CPU koeler.
A merk voeding, zwaarte is afhankelijk van het type videokaart wat erin komt.

Zie geen budget.....geheim?
En ook niet waar dat voor gebruikt gaat worden.
 
Als je zonder ervaring in assembleren een pc gaat bouwen, wens ik je succes. Ik zou dan eens liever een expert erbij halen met wie je dat samen kan doen.

Je zult vast niet de enige zijn die anders zijn CPU laat frituren die koelpasta mist, afstandshouders onder het moederbord mist of zijn geheugenreepjes laat dementeren door electrostatische ontlading.
 
Ik ben het eens met PHP4U... het is allemaal geen rocket science, maar je moet wel weten wat je doet, anders is de kans groot dat je je nieuwe pc'tje direct na inschakelen opblaast.
Weten welke onderdelen in en op elkaar passen is één, weten hoe je de hele boel op de juiste wijze in elkaar schroeft is twee.

Wat je moet kiezen is is grote mate afhankelijk van het budget, maar ik zou wat betreft CPU altijd voor Intel kiezen. Ik heb 2x een AMD systeem gehad, dat liep beide keren uit op een teleurstelling. Het lijkt financieel aantrekkelijk door de meestal wat lagere prijzen, maar daar is een reden voor. Je kunt immers niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. De geïntegreerde GPU in de AMD processoren is een mooi verkooppraatje, maar deze is doorgaans volkomen ongeschikt voor games, en het beperkte cache-geheugen maakt dat de algehele prestaties ook niet spectaculair zijn. Benchmarks doen soms vermoeden dat het allemaal wel meevalt, de praktijk is anders...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kennen jullie The Transformers en Iron Man niet. Daar sluiten alle onderdelen in een paar seconden naadloos op elkaar aan. En bij Iron Man komen ze zelfs aanvliegen. Wat wil je nog meer!
 
Volgens mij kennen jullie The Transformers en Iron Man niet. Daar sluiten alle onderdelen in een paar seconden naadloos op elkaar aan. En bij Iron Man komen ze zelfs aanvliegen. Wat wil je nog meer!


Dat zijn films.... ;)
 
Wat ga je doen ,wat zijn jouw eisen voor die PC.
Beetje surfen, youtube en mailen en simpele spelletjes of veel meer?
Wat is jouw budget... ook niet onbelangrijk.... je kunt wel veel willen maar de teller loopt snel op .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan