Startprobleem power supply

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Berichten
114
Ik heb een pc met Gigabyte MBO nu werkte het prima totdat ik zo dom was om er twee geheugen bankjes erbij stak (het geheugen wat erin zat was 2 bankjes van 2GB ddr3 1333Mhz) en wat ik erbij stopte was 4G kit DDR2 800!
Na het opstarten gaf hij 2 lange pieptonen en nadat ik hem uitgezet en de foute geheugenbankjes eruit had gehaald had startte de computer helemaal niet meer op.
Een ander power supply geprobeerd maar dat had geen resultaat, is er een andere manier om te checken of mijn MBO stuk is?
 
Knap dat je die DDR2 bankjes erin gekregen hebt :p want dat past normaal gesproken niet, de uitsparing voor het geheugenslot zit op een totaal andere plaats..
Reset je BIOS eens door de jumper ( staat in de handleiding welke, meestal CLR CMOS genaamd ) te sluiten, de juiste procedure staat ook in de handleiding van je moederbord.
Uiteraard de 220V uit het stopcontact halen als je daarmee bezig gaat.
Probeer daarna nogmaals de pc op te starten..
 
Knap dat je die DDR2 bankjes erin gekregen hebt :p want dat past normaal gesproken niet, de uitsparing voor het geheugenslot zit op een totaal andere plaats..
Reset je BIOS eens door de jumper ( staat in de handleiding welke, meestal CLR CMOS genaamd ) te sluiten, de juiste procedure staat ook in de handleiding van je moederbord.
Uiteraard de 220V uit het stopcontact halen als je daarmee bezig gaat.
Probeer daarna nogmaals de pc op te starten..

Helaas geen resultaat, nog andere mogelijkheden?
 
Inderdaad heel knap. De pinnen komen ook niet overeen, dus het kan zomaar zijn dat je kortsluiting hebt gemaakt en je moederbord defect is. En je hebt ongetwijfeld flink wat kracht moet zetten om dit voor elkaar te krijgen. Dus nog een kans op een beschadiging van het moederbord.
 
Probeer eens om de bios batterij te verwijderen, even wachten, batterij weer plaatsen.
 
Lijkt er inderdaad op dat het mobo overleden is.

Zou ook niet gek zijn trouwens, want, zoals RogerS al aangaf:

Inderdaad heel knap. De pinnen komen ook niet overeen, dus het kan zomaar zijn dat je kortsluiting hebt gemaakt en je moederbord defect is. En je hebt ongetwijfeld flink wat kracht moet zetten om dit voor elkaar te krijgen. Dus nog een kans op een beschadiging van het moederbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan