• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen uit elkaar houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Is er een manier om werkbladen uit elkaar te houden. Ze zijn nogal gelijk en dan zit ik weer op het verkeerde werkblad. Simpel zou zijn om onderaan het actieve werkblad telkens de kleur rood te geven. Dit kan niet. Andere methode?
 
Een bepaalde cel/rij/kolom kun je natuurlijk ook een kleurtje geven.
Gewoon goed kijken is natuurlijk ook belangrijk.
 
Waarom zou dat niet kunnen?
 

Bijlagen

  • active sheet rood.xlsb
    13,8 KB · Weergaven: 29
Ze zijn nogal gelijk

Dan zijn ze meestal overbodig en kunnen de gegevens beter in 1 tabel in 1 werkblad gezet worden: niet iedere dag/week/maand hoeft een 'eigen' werkblad te krijgen.
 
Ze zijn nogal gelijk.
Daarmee bedoel ik bijna gelijke gegevens met twee categorieën op één werkbald, maar twee verschillende leveranciers. Om elke verwarring uit te sluiten, ga ik er twee documenten van maken. Bedankt voor de hulp.
 
Blijf je bij het zelfde probleem het ziet er het zelfde uit.
Nu moet je goed kijken welk document je opent, maakt niet zo veel verschil met goed kijken welk werkblad je open hebt staan.
 
snb heeft een belangrijk punt!

Te vaak zet men gegevens die erg op elkaar lijken maar (bijvoorbeeld) alleen gaan om een andere klant, op meerdere tabbladen. Veel beter is het om deze gegevens bij elkaar op 1 tab te zetten met ernaast in een aparte kolom de naam van de klant. Je kan dan simpel filteren om de gegevens van 1 klant te bekijken. Bovendien is het simpel om rapportage op te tuigen middels draaitabellen.
 
Ik geloof het allemaal, echter ik moet gemakkelijk kunnen werken en ik heb nu twee documenten en nu is het al klaar. Ik hoef niet meer op te letten waar ik bezig ben. Iedereen moet zijn eigen manier van werken vaststellen. In dit geval moest ik het even op mijn manier doen. Nogmaals dank.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen moet zijn eigen manier van werken vaststellen.

Die opvatting verzet zich tegen het concept van 'organisatie', waarin de organisatie onafhankelijk van de personnen die er op een bepaald tijdstip werken, voorspelbare en aan vooraf vaststelde normen beantwoordende output levert. Je ziet bij het ministerie van defensie waar het toe kan leiden als dat organisatie-concept wordt genegeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan