iMac laadt, stopt halverwege en schakelt uit. Heel heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
610
Ik heb hier een iMac, van rond 2010, die aan de achterkant erg heet wordt, zonder dat er intensieve dingen draaien.

Krijg hem niet gestart. Recovery mode blijft hij laden en halverwege verdwijnt het laadbalkje , en wordt het scherm voor altijd wit. Tijdens dit proces is hij erg heet geworden.

Zou hij niet starten door een moederbord probleem? OP geen enkele manier krijg ik hem werkend, ook niet SMC reset of die NVRAM reset, ook elke recovery mode geprobeerd.
 
Hallo

"Ik heb hier een iMac, van rond 2010, die aan de achterkant erg heet wordt, zonder dat er intensieve dingen draaien."

Vermoedelijk is de heatpiperadiator verstopt met stof ....

Ik gok dat dit toestel nog nooit eens zuiver/stofvrij is gemaakt ...

Het zou kunnen , dat de harddisk defekt is , door te langdurig op te hoge t° te werken , waardoor de magnetiche laag op de platters defekt is ....

Indien ik mij niet vergis , is dit model relatief eenvoudig te openen ... glasplaat niet gelijmd ... (zie eventueel youtube o.i.d.?)

Van p.c.'s die te heet worden , kunnen de chipsets sneuvelen ... meestal g.p.u. ... dit gaat ook op voor een mac.

Persoonlijk zou ik onmiddelijk aktie nemen (stofvrij maken , thermisch geleidende pasta controleren en h.d.d. controleren met m.b.v. crystaldiskinfo <--- kun je b.v.b. doen met p.c. en u.s.b. dongle)

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , zeker niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Peter
 
Hallo

"Ik heb hier een iMac, van rond 2010, die aan de achterkant erg heet wordt, zonder dat er intensieve dingen draaien."

Vermoedelijk is de heatpiperadiator verstopt met stof ....

Ik gok dat dit toestel nog nooit eens zuiver/stofvrij is gemaakt ...

Het zou kunnen , dat de harddisk defekt is , door te langdurig op te hoge t° te werken , waardoor de magnetiche laag op de platters defekt is ....

Indien ik mij niet vergis , is dit model relatief eenvoudig te openen ... glasplaat niet gelijmd ... (zie eventueel youtube o.i.d.?)

Van p.c.'s die te heet worden , kunnen de chipsets sneuvelen ... meestal g.p.u. ... dit gaat ook op voor een mac.

Persoonlijk zou ik onmiddelijk aktie nemen (stofvrij maken , thermisch geleidende pasta controleren en h.d.d. controleren met m.b.v. crystaldiskinfo <--- kun je b.v.b. doen met p.c. en u.s.b. dongle)

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , zeker niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Peter

Zal het bovengenoemde proberen. Ik ben er wel in thuis maar dit ben ik nooit tegengekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan