• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als datum is geweest dan een melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mausand

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2017
Berichten
13
Oke, ik probeer mijn vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
In excel heb ik meerdere locaties staan, die ik volgens een bepaalde datum wil upgraden. Iedere upgrade heeft een begin en een einddatum. Ik laat zien hoeveel locaties ik gedaan heb en hoeveel er nog moeten, mijn huidige code om de teller bij te houden is door in een cel naast vestigingen te gaan de code =AANTAL.LEGE.CELLEN in te voeren.
Als ik daar een datum invul, is de upgrade voorbij en wordt de locatie opgeteld bij de locaties gedaan.
Knipsel.JPG


Wat ik eigenlijk wil is alvast een einddatum invullen, maar dat de locatie pas gemerkt wordt als 'gedaan' als de datum is gepasseerd. Is dit uberhaubt mogelijk?
*update* hierbij het bestand...
Bekijk bijlage test 2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Dag Mausand, welkom op het forum.
Een goede gewoonte is om een excelbestand als voorbeeld te plaatsen in plaats van een plaatje. Uiteraard ontdaan van gevoelige informatie.

Ik zou iets proberen met:
Als huidige datum > dan einddatum dan upgrade gedaan.

Kees
 
Plaatje ziet er goed uit, je bent helemaal klaar voor het photoshop forum.
Ik ben het beu & zat om altijd te moeten zeuren voor gelijkende vb bestandjes.
 
Je kan even kijken naar COUNTIFS() of SUMPRODUCT(). Uit het plaatje is totaal niet op te maken wat in welke cel staat dus had je net zo goed achterwege kunnen laten.
 
Allen, dank voor de uitleg en de hulp.
Ik zal eens gaan spelen met de countifs en de sumproduct, voor de zekerheid heb ik de excelsheet hierbij gedaan.
 
Is het deze die je zoekt?
 

Bijlagen

  • gedaanofniet(cobbe).xlsx
    68,5 KB · Weergaven: 288
yes

this it it!! Bedankt voor het meedenken en de oplossing! En excuus voor de onduidelijkheid:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan