Is het mogelijk de linker CTRL-toets uit te schakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Ik heb hier een laptop (ASUS F751L) met Windows 10.
De linker control-toets blijft meer wel dan niet hangen en de moeilijkheid begint dan al bij het invoeren van het Windows-wachtwoord. Honderden keren op de toets tikken, schudden e.d. maakt hem wel eens in orde, maar het is eigenlijk niet te doen.
Er lijkt fysiek niets aan de hand te zijn: toets drukt en voelt normaal en ik heb de toets ook voorzichtig verwijderd (het knopdekseltje) en ook het plastic mechaniekje eronder. Vervolgens met compressor wat geblazen.
Laptop ook opengemaakt en complete bovenkant met toetsenbord en trackpad los gehad. Verder kwam ik niet met demonteren zonder allerlei met hitte vastgesmolten plastic verbindinkjes kapot te maken. Ik kreeg dus het aluminium gedeelte niet los van keyboard. Ik zou dan namelijk een nieuw keyboard erin kunnen zetten.

Nu zou het mooi zijn als die toets gewoon softwarematig uitgeschakeld kon worden, want ik denk dan met de andere CTRL-toets te kunnen leven.
Zo niet: dan misschien een andere tip of een verwijzing naar een repair-dienst?

Ben benieuwd!
 
Bedankt Edmoor!

Ik heb de betreffende toets van buitenaf opengemaakt en zo ver mogelijk gedemonteerd. Rubber omhulsel van magneetje/ferriet(?) aan voet losgemaakt en tijdelijk verwijderd om het goed met alcohol schoon te kunnen maken. Chassis eronder wat verwrongen waardoor contacten een paar tienden millimeters lager kwam te liggen en alles weer bevestigd. Hierdoor werd de afstand tussen dat magneetje (o.i.d.) en de contact strips een halve millimeter groter. Toets is daardoor een halve millimeter hoger komen te liggen en het werkt (tot-nu-toe) weer prima.

Het programma KeyTweak gedownload, geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Dat werkt uitstekend! Heb het als reserve-oplossing op laptop laten staan.

Nogmaals bedankt en ik ga dit item op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan