• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie met automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Beste allemaal,

Ik wil graag dat personen alleen de letter a hoeven typpen en dan d.m.v. automatisch aanvullen de rest krijgen (bijvoorbeeld appel). Dit lukt me.

Nu wil ik ook graag dat de personen niets anders dan de waarde die ik in een lijst met een a heb getypt kunnen kiezen. Zodat de lijst alleen met dezelfde woorden gevuld kunnen woorden en filteren mogelijk is.

Kan dit?

Bij voorbaat dank,
 
Alvast bedankt voor het vb-bestand.

Je kan kiezen voor Validatie -- lijst -- indirect(links(invoercel;1))

nadat je het naambereik met de letter a hebt bepaald.
 
Hallo Cobbe,

Mijn excuses. Hierbij een test bestand. Bekijk bijlage Test.xlsm

Zoals je ziet heb ik lijsten toegevoegd. Nu zou ik graag willen dat de persoon de waarde niet in een lijst hoeft te kiezen maar gewoon kan typen.
Hierbij de restrictie dat de persoon alleen waardes kan typen die in de lijst voorkomen (dus in dit geval alleen Peer en niet bijvoorbeeld Pellen.

Bij voorbaat dank,
 
Zo dus?
 

Bijlagen

  • Test (cobbe).xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 433
Precies zo!
Bedankt.

Zou je ook kunnen toelichten hoe je dit gedaan hebt? Dan kan ik het in het vervolg hopelijk zelf en kunnen anderen er ook van leren :)

Bij voorbaat dank,
 
Je maakt van elk lijstje een naambereik met als naam de items die je kan kiezen in de validatie. That's it !!
 
Je kunt je naambereik eventueel ook dynamisch maken
Code:
=VERSCHUIVING(Gegevens!$A$1;;;AANTALARG(Gegevens!$A$1:$A$200))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan