compressing een film

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
Hallo

Ik moet ruimte vrij maken op mijn nas tijdelijk en ik dacht dat het een goed idee is om de films met 7.zip heel erg klein te maken.
Zal ik wanneer ik ze daarna weer kijk minder goede kwaliteit zien dan daar voor?

ik weet dat dit zo is voor het om zetten naar een kleine afspeel format, maar geld dit ook voor met 7.zip?

Met vriendelijke groet,
Yorrick
 
7-Zip maakt er een ZIP bestand van en dan is het geen film meer, die kan je pas weer afspelen als je hem uitpakt en is hij weer net zo groot als voor het zippen.
Welk type filmbestanden heb je en hoe groot zijn deze?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij snap je niet precies hoe comprimeren werkt?
Je moet bestanden in een mapje zien als boeken in een doos. Normaal gesproken zitten er niet veel boeken in de doos (het mapje), zodat jij als gebruiker makkelijk bij de boeken kan (je kunt door de mapjes heen gaan en bestanden openen met één muisklik). Als je de doos 'comprimeert', dan worden de boeken zeer netjes in de doos gedaan, waardoor ze eigenlijk veel minder ruimte innemen en er veel meer boeken bij kunnen. Je kan er dan alleen niet zo makkelijk bij, daarvoor moet je de doos eerst weer uitpakken. De boeken zijn nog steeds hetzelfde.

Als je bestanden comprimeert, is dit wat er gebeurd zo ongeveer. Als je een bestand omzet naar een ander format, bijvoorbeeld .avi naar .mp4, dan wordt er een algoritme op toegepast die zoekt naar patronen in het bestand om zo het bestand kleiner te maken, maar dan ziet het er wel slechter uit. Dit proces is dus ook niet omkeerbaar.

Oftewel: .zip en .rar bestanden zijn omkeerbaar en hebben geen invloed op je bestanden zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan