• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van punt naar komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietergompie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
105
Dag,

Ik heb een vraag over de formule VERVANGEN. Een getal wat niet begint met 0 zet hij zonder problemen om naar komma. Maar met een getal dat met een 0 begint krijg ik een punt en een komma.
Veranderen ik het "aantal tekens" van 0 naar 1 dan wordt de punt zonder problemen vervangen door een komma.

1.409
=ALS(D313="";"";VERVANGEN(D313;2;0;","))
1,409

0.927
=ALS(D317="";"";VERVANGEN(D317;2;0;","))
0,.927

Dan moet ik het "aantal tekens" wijzigen van 0 naar 1

0.927
=ALS(D317="";"";VERVANGEN(D317;2;1;","))
0,927

De getallen staan door elkaar, ik zou graag een formule hebben die de verschillende getallen juist verandert?

De functie zoeken en selecteren werkt niet bij alle getallen, de punt wordt niet gezien.

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
pietergompie,

post dat bestand eens als bijlage.....
 
Test deze eens:
Code:
=ALS(DEEL(C6;2;1)=".";VERVANGEN(C6;2;1;",");VERVANGEN(C6;2;0;","))
 
Perfect. Dankuwel.
Is er een manier om de formule door te trekken zonder dat er een komma verschijnt in de lege cellen?
 
Stel de cellen voor de functie in als Getal met 3 decimalen en zet er dan deze functie in:
Code:
=ALS.FOUT(ALS(VIND.SPEC(".";C6;1)>1;SUBSTITUEREN(C6;".";",")*1;C6/1000);C6/1000)

Kan vast wat eenvoudiger maar deze deed het ;)
 
Laatst bewerkt:
De formule kan korter en de lege cellen ondervangen:
Code:
=ALS(C6="";"";VERVANGEN($C6;2;DEEL($C6;2;1)=".";","))
 
Als je die van Cobbe zo doet is het ook nog een echt getal:
Code:
=ALS(C6="";"";VERVANGEN($C6;2;DEEL($C6;2;1)=".";",")*1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan