Formule samenvoegen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

joskjos

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
94
Hallo,

Ik heb als bijlage een voorbeeld bestand gemaakt met een simpele VB code maar welke niet helemaal het juiste toont met wat ik graag zou willen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    
Range("A2").Value = ("=B2&C2")  'In A2 wordt nu het resultaat gegeven van B2 en C2. De bedoeling in A2 zou de formule en het resultaat welke in B2 en C2 staat moeten komen'
Range("A3").Value = ("=B3&C3")
Range("A4").Value = ("=B4&C4")
Range("A5").Value = ("=B5&C5")

End Sub

In kolom A worden de resultaten getoond. De bedoeling is dat de formule welke in kolom B en C staan samengevoegd worden in kolom A. In kolom B en C staan op de regels 2 t/m 51steeds andere formules. (in het voorbeeld bestand heb ik even regels 2 t/m 4 ingevuld met formules)
Is het mogelijk dat dit automatisch middels VB doorgaat met samenvoegen in kolom A regel 2 t/m 50?

Op deze manier kan ik middels vb in kolom A steeds weer andere resultaten tonen.

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is middels vb?

Jos

Bekijk bijlage Samenvoegen.xlsm
 
Deze?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Range("A2").Value = ("=B2&C2")
    Range("A2:A50").FillDown
End Sub
 
Het is het bijna. Ik zou dan graag willen dat de formule die in B2 en C2 staat in kolom A2 komt te staan met het resultaat. (niet in kolom A formule doornummeren B3&C3 enz.)

in A2 moet komen =I2&","&J2 resultaat is dan ook 1,2
in A3 moet komen =K2&","&L2 resultaat is dan ook 9,4
in A4 moet komen =I3&","&J3 resultaat is dan ook 6,3
enz. t/m A51
 
In je code in #1 staat iets anders, maar je wilt dus in kolom A op de even regels I,J hebben en op de oneven regels K,L van de voorgaande regel?
 
Laatst bewerkt:
In kolom A2 moet exact de formule komen die in B2&C2 staat met het resultaat
In kolom A3 moet exact de formule komen die in B3&C3 staat met het resultaat
enz.

In kolom B&C staan steeds wisselende formules. Hier zit namelijk geen logische volgorde in.
 
Als ik je goed begrepen heb, probeer deze dan eens:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    For i = 2 To 51
        If Cells(i, "B").Formula <> "" And Cells(i, "C").Formula <> "" Then
            Cells(i, "A").Formula = "=" & Replace(Cells(i, "B").Formula, "=", "") & "&" & Replace(Cells(i, "C").Formula, "=", "")
        End If
    Next i
End Sub
 
Geweldig geholpen edmoor! Bedankt daarvoor dit is precies wat ik zocht!:thumb:
 
Waarom dan niet volledig in VBA ?

Code:
Sub M_snb()
   sn = Cells(1, 10).CurrentRegion
   ReDim sp(2 * (UBound(sn) - 1), 0)
   
   For j = 0 To UBound(sp) - 1
     sp(j, 0) = sn(2 + j \ 2, 1 + 2 * (j Mod 2)) & "," & sn(2 + j \ 2, 2 + 2 * (j Mod 2))
   Next
   
   Cells(10, 1).Resize(UBound(sp)) = sp
End Sub

of volledig in Excel:
in A2:

PHP:
=IF(INDEX($I$1:$L$100;1+INT(ROW()/2);1+2*MOD(ROW();2))="";"";INDEX($I$1:$L$100;1+INT(ROW()/2);1+2*MOD(ROW();2))&","&INDEX($I$1:$L$100;1+INT(ROW()/2);2+2*MOD(ROW();2)))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan