Mail wordt niet verzonden / database zit vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2017
Berichten
1
Hallo,

Op het gebied van MySql en PHP ben ik echt een beginner en dat laat het volgende probleem ook wel zien.

Op mijn server staat een script geïnstalleerd dat automatisch een mailtje moet beantwoorden echter regelmatig doet die dat gewoon niet.
Het is de bedoeling dat iemand op een advertentie reageert en dan automatisch een antwoord krijgt met informatie. Echter om het leuk te houden kiest de server elke keer weer voor een ander antwoord.
Hier zit volgens mij het probleem aangezien ik een van de antwoorden weggehaald heb. Echter ook weer terug geplaatst door een antwoord in de database te kopiëren en hetzelfde ID nummer toe te kennen als de verwijderde.

Iemand heeft ooit een pending_email_sender.php scriptje voor mij geschreven om te cheken of het loopt. Deze geeft dan ook niets anders aan als Ready. Dus de boel staat nog steeds stil.

Waar nu echt de fout zit kan ik niet vinden en het is ook niet de bedoeling dat iemand het hier even snel voor mij oplost. Ik zou graag willen leren welke stappen ik moet ondernemen om uit te vinden waar nu de fout zit.
 
Even mijn glazen bol erbij pakken.....
 
Mogelijke oorzaak: je database is een opeenvolging van datablokken. Door er eentje te verwijderen en later weer terug te plaatsen, zal deze niet op de open plek komen, maar gewoon bovenop.
Vul de database en kijk vervolgens op de server naar de inhoud van je database. Dat maakt het misschien wat duidelijker.
 
Mogelijke oorzaak: je database is een opeenvolging van datablokken. Door er eentje te verwijderen en later weer terug te plaatsen, zal deze niet op de open plek komen, maar gewoon bovenop.

Hoewel je waarschijnlijk gelijk hebt dat de oorzaak van het probleem het niet kunnen ophalen van de juiste data is, is het echte probleem hier gewoon dat de benodigde database niet goed is opgezet. Wanneer je data verwijderd waar andere data afhankelijk van is en waar het ontbreken van de data zorgt voor een niet werkend programma, moet je er gewoon voor zorgen dat die data of de referentie naar die data ook verwijderd wordt. Los daarvan, zou het ID/positie van het record in de database eigenlijk niet uit moeten maken. Deze zouden namelijk op basis van de input van de gebruiker d.m.v. een query moeten worden opgehaald.

@TS: zet het ontwerp van je database en het script wat je gebruikt voor het mailen even online. Dan kan achterhaald worden waar het in dit geval mis gaat en welke aanpassingen nodig zijn om het correct te laten werken.
 
je kan denken dat er tabelen en of records gelockt zijn

zoals iemand aanhaald dat als je er één uithaald bvb 10 en de autonummering staat op 20 .
dus als je er één in steek heb je geluk staat deze op 21 .
nu als je script het totaal leest en dan random ... getal maakt dan kan het vast lopen.

denk aan cron
maar wat moet ik weten hoe ziet het script er ongeveer uit (zonder wachtwoorden)
en hoe ziet de database er ongeveer uit .
Denk ook aan upgrades php7 dus wil ik ook de versie php weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan