Problemen met Asus A7n8x MB's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik heb een eigenbouw full tower die jarenlang goed heeft gewerkt. Onlangs bij opstarten vrijwel gelijk weer uit, nog net een begin van een spraakmelding omtrent geheugen (gebruikelijk). Dit bleef zich herhalen. Het hele riedeltje van oplossing voor "computer schakelt direct weer uit" afgedraaid inclusief reset CMOS, enige effect is dat de voeding nu gelijk begint te draaien en blijft draaien maar zich niets aantrekt van de startknop. Dit betreft een Asus A7N8x deluxe bord.
Een andere eigenbouw PC nog staan, ook jaren goed gewerkt maar al langer in onbruik, ook met een Asus MB maar dan een A7N8X-X versie. Deze bleef geheel levenloos, leek de voeding. De voeding van de full tower overgezet en precies hetzelfde probleem.
Je zou bijna zeggen dat Asus in het bios een uiterste gebruiksdatum heeft ingesteld.

Iemand een idee wat er loos kan zijn? Alle overige computers en aanverwanten werken probleemloos, er kan dus geen sprake zijn van een overspanning of blikseminslag.
 
Ik bedacht me net dat ik nog een wat oudjes had staan, de eerste had helaas een ouder type voeding, maar de tweede een juiste. Beide PC's starten met deze voeding op. Ondanks dat de eerste voeding nog goed leek zit daar dus wel een fout in en is de tweede kennelijk "gewoon" overleden.
Wordt weer een hele klus die full tower weer op te tuigen.

Heb ondertussen wel de nadelen van een raid backup ontdekt. ;-)

Maar problemen lijken opgelost, 2 nieuwe voedingen (dat oudje is wat zwakjes)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan