RAM geheugen lijkt niet te passen in de moederbord(beide DDR4)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cody21

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2017
Berichten
22
Hallo,

Ik heb nieuwe hardware aangeschaft, alles lijkt te passen met elkaar behalve de RAM geheugen, mijn moederbord is geschikt voor DDR4 en dat hoort mijn RAM-stick ook te zijn.

dit is de geheugen die ik heb aangeschaft: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) 3200 MHz DIMM
en dit is de moederbord: MSI Z270 GAMING PRO CARBON

na extra onderzoek te hebben gedaan of het wel bij elkaar kan, kom ik nogsteeds uit dat het hoort te passen maar dat doet het dus niet, dus vraag ik hier wat het probleem kan zijn.
 
Er zijn vaker problemen met Z170 of Z270 combi met dit ytype RAM

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=149795
deze is hetzlefde als jij meen ik:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=272301.0
32GB DDR4-2133 is a much better choice than 16GB DDR4-3200.
From any poiint of view !
But as i said from beginning, the chances to run stable 32GB DDR4-3200 with a Core i5 are very slim

Kun je nog een bios update doen?
Soms is daar de compatibiliteit vd RAM in meegenomen....

Zet je complete systeem eens hier neer i5 of i7 ...
En overclock je? Wrs wel gezien die 3200 types of kan die dat rechtstreeks...
 
Laatst bewerkt:
sorry, ik moet er bij zeggen dat ik in principe een nieuwe pc heb aangeschaft die ik vanmiddag in elkaar heb gezet(eerste keer), alleen dat ik merkte dat de geheugen-sticks niet passen in de slots van mijn moederbord, dus ik kan geen bios update doen over die moederbord.
 
Vraag mij af wat er dan niet past, qua grootte? qua uitsparing? klikt hij niet?
Dingen moet je soms met veel kracht plaatsen, overigens.
 
Ok.. mis ik nog steeds jouw hardware lijst...
Mijn glazen bol werkt vandaag niet zo goed....:eek:

Edit: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=272301.0
het 32GB broertje past blijkbaar wel... dat zou vreemd zijn...
Heb je ze niet per ongeluk omgedraaid......:eek:
De split zit er kort bij het midden... maar niet precies in het midden...:eek:
5FC141349866432692983AE3E53F57AB.ashx
 
Laatst bewerkt:
de grootte klopt, het gaatje aan de onderkant lijkt ook te kloppen, maar toch wilt die niet passen, heb meer dan voldoende kracht gezet om het erin te moeten krijgen, meer kracht en het zou de hardware slopen heb ik zo het idee.
beide hebben de naam DDR4 dus dat zou de indicatie moeten geven dat het bij elkaar past.

mijn hardware:
Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) 3200 MHz DIMM
MSI Z270 GAMING PRO CARBON
I7-7700K lga1151 4,2GHZ
NVIDIA Geforce GTX 1060
ssd en normale hardeschijf
 
oke, na aanleiding van het niet hard genoeg drukken heb ik het nog eens geprobeerd, en het is gelukt opeens xd, srry voor het vragen
 
Het zijn hoge frequenties tegenwoordig, dus het contact moet erg goed zijn.
Het valt mij wel op dat ze tegenwoordig wat strakker zitten dan eerder, dit kan de reden zijn dat het nog wat strakker moet...

Loop even na of het moederbord netjes op afstand van de metalen ondergrond. Als je alles netjes gemonteerd hebt zou dat zo moeten zijn, maar als je een afstandbusje vergeten bent en nu bent gaan drukken... oeps...

En dan .. the eating is the proof of the pudding...:cool:


MSI Z270 GAMING PRO CARBON
I7-7700K lga1151 4,2GHZ
Check of je moederbord een bios update nodig heeft.. dan ben je niet teleurgesteld als je geen beeld krijgt...
Ik heb dezelfde CPU maar een Asus Z170 Gaming Pro mobo en die had het wel nodig.,..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan