JPEG repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Professor

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
195
Hallo Helper, fijn dat je even kijkt,
Ik heb een dierbare foto die ik niet meer kan
openen op mijn win7 x64 pc.
Op mijn laptop het zelfde euvel.
Het bestand is in het verleden van een oude naar een nieuwe

schijf gekopieerd.
Bij het openen krijg ik de volgende mededeling:

"Deze afbeelding kan niet worden geopend.
Het bestand is mogelijk beschadigd of te groot"

de foto (.JPEG) is 7,98 Mb groot, is dat echt te groot?
Andere jpg's openen zonder problemen.

Ik heb het met alle standaard programma's geprobeerd,
maar ook met ashampoo photo commander, irfan en acdsee en

zelfs
vlc player....
echter zonder succes


Wie kan mij helpen?
 
Het bestand is gewoon beschadigd, kijk eens of je het met speciale software kan repareren, en anders moet je teruggrijpen op backup.
 
Hai, bedankt voor je reactie, speciale software kan het repareren zeg je, maar heb je ervaring daarmee? en welk programma kan ik dan het beste gebruiken?
 
Tja, un-deleten kan je proberen op de oude schijf of de geheugenkaart van het fototoestel. Wie weet is de foto daar nog te vinden.

Er zijn programma's voor het herstellen van in ieder geval dat deel van het bestand wat er nog onbeschadigd aan is. Probeer deze redelijk bruikbare on-line demo versie en upload daar jou bestand met een goede bestandsnaam en natuurlijk de .jpg extensie, zodat je een idee krijgt over wat er nog heel aan is. https://online.officerecovery.com/restore-corrupted-photo-file-online

Heel veel herstel programma's zijn erg duur of geven geen resultaat. Het zal moeilijk worden om iets te vinden.

Zeven Megabyte is best groot, zoals een hoog resolutie foto die ongecomprimeerd uit de camera komt of een scan maar de foutmelding zegt niet dat het weet waar het aan ligt. Zowat ieder programma zou afbeeldingen van deze grootte moeten kunnen openen.

Kan je ons het bestand laten downloaden?
 
Geweldig ...bedankt
Het terughalen van een oude harde schijf, of fotokaartje gaat helaas niet meer die zijn al
lang geleden vernietigd.
Ik ga aan de slag,
nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan