• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loopje om per rij data te kopiëren en resultaat plakken van een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatW

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2017
Berichten
9
Hallo,

Ik wil graag mijn logboek digitaal maken en daarbij liep ik tegen het volgende probleem aan:
Ik vul handmatig de eerste 5 kolommen in op het tabblad "Logbook" en als ik diezelfde data handmatig in het tabblad "Night Time" invul kan ik de nachturen uitrekenen. Die uren wil ik dan ik kolom "P" hebben. Ik vroeg me af of dit ook via een formule (of macro) automatisch kan?

Ontzettend bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Bekijk bijlage Logbook & Night time - test.xlsx
 
Kijk eens of dit naar uw eisen voldoet, vul alles in van B naar F, wanneer F is ingevuld zal de night time verschijnen
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van Logbook & Night time - test.xlsb
    645 KB · Weergaven: 44
Beste Jean-Paul,

Het werkt perfect waarvoor onwijs veel dank!!
Ik heb zelf de hele avond geprobeerd dit te bereiken maar ik ben niet veel verder gekomen.

Met vriendelijke groet,
Patrick
 
Laatst bewerkt:
Beste Jean-Paul,

Uw oplossing werkt zo elegant dat ik me afvroeg of het mogelijk is om de simpele formules in kolom O, Q, R en S ook aan de private sub toe te voegen zodat alles in één keer wordt uitgerekend als ik de eerste kolommen invul?

Nogmaals bedankt,
Patrick
 
Ik heb ook de formule in kolom "O" aangepast
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van Logbook & Night time - test(1).xlsb
    647,1 KB · Weergaven: 45
Super!! Hij is nu precies zoals ik voor ogen had.
Ontzettend bedankt :)
Mvg, Patrick
 
Sorry u nog een keer lastig te moeten vallen maar tijdens het testen merkte ik dat de datum omgedraaid wordt. Dus 01-02-2017 wordt in het tweede tabblad als 02-01-2017 ingevuld. Het ligt niet aan de Amerikaanse manier van datums noteren. Zou het komen door: Sheets("Night Time").Range("D4").Resize(5, 1) = Application.Transpose(MyArray)? Dat hier ook de datum omgedraaid wordt?

Mvg,
Patrick
 
Datum word opnieuw gekopieerd met format
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van Logbook & Night time - test(2).xlsb
    646 KB · Weergaven: 29
Perfect, nu moet hij helemaal goed zijn. Mijn dank is groot :)
 
Hier een kleine update.
en verder kan nog een validatie met zoek functie in cel place, en militaire tijdsnotatie cel time.
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van Logbook & Night time - test(3Upd).xlsb
    647 KB · Weergaven: 22
Met uw hulp en tips heb ik ook nog wat verbeteringen gemaakt. De nachturen berekening is nu accurater en er is nu ook een validatie voor de airport's lat/long. Ik heb een apart logboek gemaakt voor GA (General Aviation) en Airline piloten.

Aannames:
GA: Tijden in Zulu, Departure en Destination Airport in ICAO formaat, zelf geland uren zijn dan PIC(US) anders Dual. Bij melding "lat/long?" zelf de latitude en longitude van je veld opzoeken en toevoegen aan het tabblad "Airport Lat Long".

Airline: Tijden in Zulu, Departure en Destination Airport in IATA formaat, altijd Multi Pilot, alle uren zijn IFR, zelf geland uren zijn dan PIC(US) anders Co-pilot

Nogmaals bedankt voor uw hulp Jean Paul en hopelijk vinden meerdere piloten dit logboek net zo nuttig als ik dat vind!
Patrick



Bekijk bijlage Flying Log Book - Airline.xlsbBekijk bijlage Flying Log Book - GA.xlsb
 
Dank u voor de feedback patrick, zelf niet piloten op dit forum zijn geïnteresseerd in een kant en klaar logbook, ik zie nu pas dat je nieuw zijt op dit forum, welkom op het forum je kan hier altijd terecht met je excel vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan