Gegevens via HTTPS veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Hoe zit het precies met HTTPS?
Ik heb een formulier gemaakt via Google Docs. De URL begint (dus) met https://docs.google.com
Zijn de gegevens die met dit formulier worden verzonden (dus) veilig? Of kunnen ze gekaapt worden?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Opzich zouden ze niet zomaar gekaapt kunnen worden, echter als iemand midden in de lijn met certificaten rommelt, dan is het een ander verhaal.
 
Een artikel uit 2010? Zou best nog eens kunnen dat het in 2017 nog zo is. In ieder geval is er genoeg te vinden met Google. Is HTTPS safe, type Symantec erachter en je ziet dat het puur een commercieel product is en dan weet je het wel. En Google? Wie vertrouwt Google, Microsoft, Facebook etc. nog en de overheid doet er maar al te graag aan mee (aftapwet). En of het veilig is, die vraag hoef je niet meer te stellen. Het is allemaal zo lek als een mandje en er gaat geen week of maand voorbij of op teletekst of NOS.nl zijn er wel weer artikelen te lezen waarbij organisaties gehackt zijn en gegevens op straat liggen.
 
In principe zou het veilig moeten zijn, maar vroeg of laat komt er een slimmerik die weet hoe dit te omzeilen is, dus......
Als u uw gegevens echt veilig wilt houden, moet u geen internet gebruiken.
 
Volgens mij is de mens de zwakste schakel. Ik kan wel 100 manieren verzinnen waarop derden jouw gegevens in handen krijgen. Veel mensen doen vaak paniekerig over servers en internet. Veiligheid is belangrijk, dat zal ik niet ontkennen, en het is interessant er over te lezen maar overdrijven is ook een vak. Misschien is het wel de inbreker die je pc inpikt tijdens je vakantie of ben ik nu paranoia?

manamana heeft gelijk, duizend mensen, duizend meningen :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan