Laag opname volume vanuit USB mengpaneel naar Adobe Audition

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb een probleem dat als ik in Audition wil opnemen, het opgenomen signaal extreem zwak is. Zowel bij audition CS6 als CC 2017
2 verschillende mengpanelen geprobeerd (Yamaha en Behringer) en zelfde probleem. Als ik de signalen op het mengpaneel op 0 dB uitstuur dan komen ze in Audition slechts tussen de -18 dB en -12 dB binnen.
Ik kan dan wel achteraf volume normalize toepassen maar dan versterk je de eventuele ruis en andere zaken ook.
Probleem speelt met alle ingevoerde bronnen, zowel spraak, zang als muziekinstrumenten.

Heb zowel de Asio4All gebruikt als de bij de mengpaneel geleverde specifieke Asio drivers maar zonder verschil.

Iemand die dit probleem herkent en een idee heeft waar het zit?


Edit : Ook audacity heeft zelfde probleem dus lijkt niet software matig maar ergens tussen mengpaneel en pc mis te gaan
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat mengpanelen op de master 0db uitsturen (en dus niet op de kanaal)?
Input op de daw ook op 0db staan?
 
Ik heb alles ingesteld volgens de handleiding en zowel kanaal als master sturen 0 dB uit. in Audition zie ik op de monitor tijdens opnemen al de meter niet verder komen dan -12 / -14 dB en als ik een stuk opneem en direct weer afspeel dan is het volume op de headset ook gelijk een stuk minder.
Sterker nog, zelfs als ik alle gain op de mixer max zet en alle faders open, dan nog haal ik bij opname de 0 dB niet eens terwijl het dan op de monitorspeakers/headset al gaat vervormen
 
Zo te lezen heb je dus de mengpaneel goed afgesteld.
Als de juiste ingang in de daw is gekozen zou deze dan ook met juist niveau binnen moeten komen (tenzij input is verlaagd).
Vreemd verschijnsel, zonder mee te kijken ook moeilijk te adviseren. :/

Db meters in daw wel op dbfs?
 
Laatst bewerkt:
Even 2 fotos gemaakt. Eerste is wat Audition aangeeft (onderin zie je -10,8 dB staan dat is wat hij gemiddeld binnenkrijgt
de andere foto is de mixer die ik nu verder open had gezet en +6 dB uitstuurde. Dus een flink verschil.

IMG_20171009_223831.jpg
IMG_20171009_223736.jpg

IMG_20171009_224936.jpg


Edit : Laatste plaatje is wat er op mijn track over is na opname
 
Laatst bewerkt:
Voor de meelezers.
Heb contact met buick gehad.
Vermoed dat mixer vu aangeeft.
0 vu = -20dbfs
Opnames zij (zeker in mijn ogen) van mooi niveau.
Aangezien er in 24bit wordt opgenomen is er ook geen probleem dit later (software matig) te boosten.

Overigens lees ik in handleiding van mixer dat de master volume knop GEEN invloed heeft op de usb output (wel op de meter van de mixer).
Dus de spoor (kanaal) volume bepaald de usb output.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt inderdaad nu allemaal goed te gaan.
Bill bedankt voor je hulp gisteravond. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan