Laptop E5530 scherm defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurrr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
113
Goedemiddag,

Ik heb een dell latitude E5530 met een defect scherm.
De laptop geeft geen beeld meer. Ik heb de kabel al vervangen, het scherm zelf is al vervangen en het scherm is getest in een andere laptop waar hij wel werkt.
Mijn inziens kan het eigenlijk niet veel meer zijn dan het moederbord. Hebben jullie ideeën? Mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt.

Groeten,
Jurrr
 
Een extern beeldscherm op de vga-aansluiting geeft ook geen beeld..?
Anders zou het nog in de grafische kaart kunnen zitten...
 
Bij mijn weten deed hij het dan wel. Ik ga het vanavond voor de zekerheid testen.
 
Indien een pc/notebook geen beeld geeft wil niet zeggen dat het beeldscherm/videokaart/monitor het niet doet, kan idd het mobo zijn.
Eerste handeling, geheugen eruit halen bij een notebook, nu bios beeps bij booten?
 
Het scherm werkt niet via vga op een ander scherm. Via hdmi werkt het ook niet op de televisie.
 
???? Voor dat geld dat je uitgaat geven koop je toch een andere?
https://www.remarkt.nl/dell-latitud....nl/laptops/dell/?min_price=329&max_price=484

Mocht er iets bijzonders in zitten zet je het over... (als het kan)...

Edit:
https://www.parts-people.com/index.php?action=category&id=140&subid=400&refine=motherboard
>> 100 euro..

Als je via Ebay (<< 100 euro...) koopt mag je wel heel goed uitkijken, vaak zijn er zoveel versies van zo'n bord, kan zo maar zijn dat ineens andere stekkers zijn gaan gebruiken... en dan past de rest weer niet bij jou....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Route66 maar ik wil gewoon graag leren wat er mis is. Heeft er iemand misschien nog ideeën wat te doen?
 
Bedankt Lange Pier. Als ik zonder geheugen opstart hoor ik een beep en valt hij na een seconde of 5 uit.
 
Hallo

"Het scherm werkt niet via vga op een ander scherm. Via hdmi werkt het ook niet op de televisie. "

Als dit al niet werkt , dien je het volgens mij zeker niet te zoeken in het l.e.d. paneel of zijn flexcable naar het motherboard toe ...


"Bedankt Route66 maar ik wil gewoon graag leren wat er mis is. Heeft er iemand misschien nog ideeën wat te doen?"

Hoe oud is dit toestel ???

Is de heatpiperadiator met bijhorende ventilator fel vervuild door stof , etc ...

Versteende thermisch geleidende pasta ??? uitgedroogde/gekrompen thermalpad ???

Uiteraard is een zeer zuivere heatpiperadiator met fan ook verdacht ....

Is dit uw toestel , of een g?ft?g geschenk ???

Dit ruikt verdacht veel naar een (gedeeltelijk) van het motherboard losgekomen g.p.u. ... (met de tot nu toe door u geleverde info..)

Peter
 
Bedankt Route66 maar ik wil gewoon graag leren wat er mis is. Heeft er iemand misschien nog ideeën wat te doen?
Ok, duidelijk deze toelichting, ook al vind ik het niet de meest voor de hand liggende keuze bij zo'n relatief oude laptop gezien de vrij hoge kosten die met deze keuze gepaard gaan. Ik kan uiteraard wel respect opbrengen voor deze keuze.
Maar wellicht kun je met mijn toelichting ook snappen/respecteren waarom mijn advies wat anders uitvalt?
 
@route66, ja zeker kan ik begrijpen. Ik waardeer je input.
@Lange Pier, ik zie inderdaad staan dat het er twee zouden moeten zijn. Echter maakt hij een zacht geluidje(waar ik dan verwacht dat dat de beep is). Ik wil zeker de boel verder onderzoeken. Echter heb ik al een aantal dingen gedaan en vraag ik me af welke van de genoemde filmpjes ik dan moet uitvoeren.

@VDK_P, Ik heb de processor ook al vervangen maar dat maakt ook geen verschil. Ik heb de processor gebruikt van een andere bijna identieke laptop welke nog wel werkt. Het is mijn eigen laptop. Ook draait de fan nog gewoon en was licht vervuild maar dit heb ik verwijderd en maakt geen verschil.
 
Hallo

Dit model laptop bezit een 40 polig l.e.d. paneel .

Invertor voor backlight zit er dus niet in ...

peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan