Dir functie zonder volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Ongetwijfeld dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben, maar toch gok ik het erop.

Onderstaand een heel simpele code welke tot nu toe werkt. De code moet nog verder worden uitgewerkt. Het is de eerste keer dat ik met DIR werk en dus is het voor mij een beetje stap voor stap uitproberen. Zodra het 1 werkt, ga ik door met aanvullen.

Aan het einde is de opzet van deze code om er voor te zorgen dat men niet zomaar een bestand kan openen. Het bestand kan enkel worden geopend met de aanwezigheid van de betreffende usb stick en de ingevoerde code welke nodig is om het bestand te openen dient overeen te komen met die op de usb stick staat.

Het mag niet uitmaken in welke poort de usb stick wordt gestoken. Toch loop ik hier meteen al tegenaan. De onderstaande code is dus niet geschikt.
Is er een mogelijkheid om dit wel te realiseren?


Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim A As String


Dim FileCode As String 'Staat in bestand
FileCode = 1234 'Staat in bestand


    If Not Dir("[COLOR="#FF0000"]F:[/COLOR]\VBA", vbDirectory) = vbNullString Then
        A = InputBox("Welkom, voer uw code in:")
        
        If A <> FileCode Or A = vbNullString Then
            MsgBox "Onjuiste code"
            Application.Quit
        End If
        
    Else
        MsgBox "USB sleutel niet aanwezig"
        Application.Quit
    End If

End Sub
 
Is gewoon een wachtwoord om het bestand te openen geen optie?
Wanneer je nu jouw excel file met uitgeschakelde macro's opent zit je er alsnog in.
 
E v R. Dank voor je reactie. Macro's kun je inderdaad uitschakelen en dan alsnog het bestand benaderen. Het maakt dan niet uit waar of waarop je de wachtwoorden plaatst.

Helemaal niet bij stil gestaan.

Helaas dan houdt het op. Inderdaad het bestand beveiligen met een standaard wachtwoord bij openen van het bestand zelf is dan nog de enige optie.

Dank je.
 
Maar wel een antwoord op je eigenlijke vraag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan