• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van relatief naar absoluut

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0bert

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
48
Om in Excel een verwijzing aan te passen van relatief naar abslouut moet je één of meerdere malen op F4 drukken. Ik heb een toernooiprogramma dat vol zit met verwijzingen. Als ik daar de verwijzingen moet aanpassen, ben ik heeeel lang bezig! Is het mogelijk om, als er b.v. 8 verwijzingen in 1 formule staan, die verwijzingen allemaal in 1 keer aan te passen?
En een stap verder: Kan je een groep cellen met formules met verwijzingen in 1 keer aanpassen?
Ben benieuwd!!
 
Of met behulp van deze code:
Code:
xlAbsolute	1	                Wordt geconverteerd naar een stijl met absolute rijen en kolommen.
xlAbsRowRelColumn	2	Wordt geconverteerd naar een stijl met absolute rijen en een stijl met relatieve kolommen.
xlRelative	4	                Wordt geconverteerd naar een stijl met relatieve rijen en kolommen.
xlRelRowAbsColumn	3	Wordt geconverteerd naar een stijl met relatieve rijen en een stijl met absolute kolommen.
		
		
Sub absolut()		
Set conRange = Selection.SpecialCells(Type:=xlFormulas)		
For i = 1 To conRange.Areas.Count		
conRange.Areas(i).Formula = _		
Application.ConvertFormula _		
(Formula:=conRange.Areas(i).Formula, _		
FromReferenceStyle:=xlA1, _		
ToReferenceStyle:=xlA1, ToAbsolute:=xlAbsolute)   '---> XlAbsoluut aanpassen naar behoefte.		
Next		
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan