• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken wanneer machine A en B tegelijk draaien en wanneer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jauke1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2017
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een vraag: Ik loop momenteel stage en ben bezig met mijn data analyse in excel. Graag zou ik willen vergelijken wanneer machine A en B tegelijk draaien en wanneer niet.
De situatie is als volgt:
Tabel A: Datum (elke datum dat minimaal 1 van de lijnen draait)
Tabel B: Tijd (per uur van 00:00 tot 23:59)
Tabel C: Machine A/B

Graag zou ik dus willen weten:
Op datums
11-1-17
12-1-17
15-1-17
etc.
Draaien om 15:00 beide lijnen

op Datum
11-1-17
12-1-17
15-1-17
etc.
Draaien om 23:00 maar 1 lijn.

Zou iemand mij kunnen helpen om een formule(welke onbekend) goed toe te kunnen passen?
Ik hoor graag als er nog vragen zijn.

Met vriendelijke groet,
Jauke
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me makkelijker voor de helpers als je even een voorbeeldbestandje plaatst.
 
Excel

Hallo,

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd. Ik zal het even verder toelichten:

Ik zou graag willen weten wat het effect op de machine effiiciency is als er op hetzelfde tijdstip 2 lijnen draaien en wat het het effect is op de machine efficiency als er 1 lijn draait.
Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Jauke Bruin
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand data.xlsx
    76 KB · Weergaven: 25
Zie bijlage voor antwoord op:
Graag zou ik willen vergelijken wanneer machine A en B tegelijk draaien en wanneer niet.

Aangegeven is wanneer 0,1 of 2 machines draaien. Hoe dat van invloed is op de machine efficiency mag je zelf bepalen...

Heb het format van je tijd in kolom B veranderd, de datum was verborgen in gehanteerde format terwijl je die wel goed kunt gebruiken.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand data (AC).xlsx
    82 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou het toegestuurde format graag gebruiken in de data van het bedrijf. Echter heb ik nog een vraag over.
Hoe heb je het format veranderd in Kolom B? ik wil dit graag doortrekken naar de laatste waarde, echter neemt hij dan maar 1 datum en tijd over.

Met vriendelijke groet,
Jauke Bruin
 
Hallo,

Bovengenoemde bericht is mij gelukt. Echter lukt het mij niet om kolom F(Datum + Tijd) door te trekken. Hoe heeft u dit gedaan?
Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Jauke Bruin
 
hij heeft de eerste tijd en datum in de eerste cel gezet en in de tweede cel een formule . (=G2+1/24). Deze heeft hij vervolgens naar beneden doorgetrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan