Google Drive en - Photo's onlogische backups? (Android)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Ik kwam er laatst achter dat al mijn foto's op Google Photo's terecht zijn gekomen. Ook ALLE gedelete foto's en video's.
Instellingen geven geen optie om sync sowieso uit te schakelen.

Bij Google Drive-instellingen staat bij Google Foto's Automatisch toevoegen uitgeschakeld.
Back-up maken van mijn gegevens staat natuurlijk wel aan.

Ik heb er dus geen controle over. Althans, zo lijkt het en ik kom er niet uit.
Prima als een backup wordt gemaakt, maar synchroniseren doet het niet.

Heeft iemand een hint of link naar heldere uitleg?

Dank!
 
Alles wat support.google. etc voorschrijft heb ik gedaan:
Google drive app - Instellingen - Google Foto's - Automatisch toevoegen staat uit.
Google Foto's app- Instellingen :
- Backup en synchronisatie staat aan (vanwege alle apps en Whatsapp-data)
- een backup van apparaatmappen maken: Geen (alles greyed-out)
- Backup maken van mobiele data - Foto's staat uit. Net als video's.

Dus ik begrijp het niet. En als het nu echt synchroniseren was, dus ook verwijderen van drive als ik het van het apparaat verwijder, dan zou het niet erg zijn.
Google's wegen zijn ondoorgrondelijk.
 
Heb je soms nog meerdere apparaten, ( o.a. mobiele, Ipad )waardoor het een en ander ook gesynct wordt? Kennelijk is er iets gekoppeld.
 
Mijn iPad synct alleen de Google agenda, verder niks. Die gaat alleen iCloud in.
Verder synct mijn Android telefoon Gmail-agenda en -mail.
Maar hoe dan ook is het gek dat ik een foto op mijn telefoon maak en weggooi en die dan toch in no time in Google drive/photo's staat?
 
Dat verandert niets, cq. er stond al van alles uitgevinkt.
Google maakt keurig een backup van mijn apps, plus Whatsapp met alles wat daarbij hoort. Ik heb Photos nu uitgezet -deïnstalleren gaat niet- en dat is afdoende.
Misschien bij een volgende 'schone' installatie (of nieuwe smartphone :) ) nog maar 's proberen. Ik geef het op.
Dank voor 't meedenken!
 
Dit icoontje ken ik niet (Honor 7). Ik heb ook een Samsung bestudeerd, maar daar ook niet bekend.
Wel heb ik via het instellingenmenu ingang naar Google account en allerlei items waarmee wordt gesynchroniseerd. Agenda, App-gegevens, Chrome, Contacten, Documenten, Gmail, Drive, Fit, Play Boeken, -Films, -Kiosk, -Muziek, Google+, Keep en Persoonsgegevens.
Wat valt op? Inderdaad: geen Fotos.

:confused:
 
Log nog eens overal uit waar je ingelogd staat. En probeer eens. :confused: Scan eens grondig met MBAM pak de free versie.
 
Laatst bewerkt:
Kan zomaar toestel-afhankelijk zijn. Op de Samsung van de vrouw :) werkt het gewoon precies zoals het in de config is ingesteld.
Bij firmware updates had ik wel eens last dat meldingen van apps niet werkten, zoals Whatsapp of Twitter. In nieuwere firmware opgelost, maar nu komen de meldingen van mijn parkeer-app niet meer op (kostte me laatst €17,00).

Ik geef het nu op. Google Foto's staat uit en ik sync nu met ownCLoud (net als de desktop).
 
Jammer dat het niet lukte. Beter heb ik niet. Groeten van mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan