binnen access records verwijderen uit excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
76
Ik heb een aantal records ingelezen in access, vanuit een excel file.
Hierna wil ik de excel file leeg maken.
Kan dit vanuit mijn access programma.
De excel file moet wel blijven bestaan maar de records wil ik na inlezen in access hier dus uit verwijderen.
Deze excel file wordt namelijk regelmatig terug gevuld met records die telkens worden ingelezen in access.
De toepassing die ik gebruik kan nl enkel maar weg schrijven naar een excel bestand.
 
Als je de techniek hebt om weg te schrijven naar een Excel bestand, dan heb je min of meer ook al de techniek om vanuit dat Excel bestand te verwijderen. Tenzij je met je opmerking bedoelt dat je een complete tabel/query exporteert naar Excel en dus alleen maar een excel bestand aanmaakt, en verder niks. Dat is een hele andere techniek namelijk. Het probleem zou wel eens kunnen zijn het identificeren van de te verwijderen rijen uit het Excel bestand. Dus wil je een goed antwoord, dan zou een voorbeeld (database + Excel bestand) het snelst helpen.
 
Het is het volgende :
Met een barcodelezer lees ik gescande gegevens in in een excel file.
In mijn access programma is een link naar deze excel file.
Dan doe ik een transfer van de records uit de excel file naar mijn access bestand.
Nadat deze ingelezen zijn in access zou ik bv.een verwijderquerie willen uitvoeren om dit excel bestand (dat dus een link heeft in mijn access programma)
Maar hier krijg ik dan een foutmelding dat dit niet toegelaten is.

Daarom vroeg ik mij af of er toch een mogelijkheid is binnen access om in deze gelinkte excel file de records te verwijderen.
 
Ik werk met een toevoeg querie om de gegevens over te zetten van Excel naar Access.
Maar ik zoek dus een manier om de excel tabel terug leeg te maken.
 
Dan hoef je de excel file toch niet leeg te maken; alleen ervoor zorgen dat je geen dubbele records krijgt.
 
Ik heb het opgelost met VBA :

Private Sub Knop41_Click()
Dim xl As Object
Set xl = CreateObject("Excel.Application")
With xl
.Visible = False
.displayalerts = False
.workbooks.Open "\\nameserver\kwaliteit controle\scanbestanden\gelaagd.xlsx"
.Rows("1:4").delete
.activeWorkbook.Close (True)
.Quit
End With
Set xl = Nothing
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan