• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Database met tekst weergeven in Pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelof123456

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
5
Hi Allemaal,
Ik zit met het volgende problem: Ik heb een grote database met ong. 650 product namen erin die ik in mijn pivot wil laten weergeven.
Ik wil graag met slicers werken dat je filtert op leverancier (en region) en dan alleen de namen van de produkten van die leverancier in die regio in mijn pivot laten weergeven.
Ik heb op internet gevonden hoe dit manueel te doen maar met 650 product namen ben ik jaren bezig. Kan iemand mij helpen adhv een macro of een andere slimme truc?

Hartelijk dank!
 
Voorbeeldje zou erg handig zijn (svp uploaden...)....
 
Verschillende Teksten weergeven in Pivot van grote database

Hi Route99 & andere,

Hierbij een voorbeeld van het problem dat ik heb. Ik heb in mijn database een overzicht van locaties, leveranciers en producten.
Om dit duidelijk weer te geven wil ik er een pivot van maken (zie pivot tab). Maar, ik wil de NAMEN van de producten terug laten komen in de pivot, dat je kan filteren op locatie, leverancier en dan de producten die deze leverancier op de specifieke locatie levert.

IK heb op internet gezien dat dit kan met conditional formatting, maar zoals in het voorbeeld (en ook in mijn Eigen databestand), heb ik ontzettend veel verschillende producten wat heel lang duurt om te conditional formatting.
IK vraag me dus af of jullie tips hebben hoe dit te programmeren met VBA of een andere handige & snelle manier te gebruiken.

Heel erg bedankt!

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

GR
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel_hulp.xlsx
    215,9 KB · Weergaven: 38
Zo?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel_hulp.xlsb
    95,7 KB · Weergaven: 52
zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel_hulp.xlsx
    277,9 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan