• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met vernieuwde brongegevens zonder bestaande berekeningen aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BouwersJ

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
15
Goedenavond allen,

Mijn vraag:

Kun je met Excel (vrij eenvoudig) werken met brongegevens die aangepast worden, zonder dat bestaande resultaten veranderen?

Omschrijving:
Wij werken met dagprijzen van producten, dus stel ik verkoop vandaag product A voor €17,50/100 kg, dan zou datzelfde product morgen zomaar €17,30 kunnen kosten of €17,55.
Om de totaal prijs voor de klant te berekenen moet ik het aflever gewicht vermenigvuldigen met de huidige dagprijs. Als vandaag de dagprijs veranderd, wil ik de resultaten die ik gisteren heb berekend (met de oude dagprijs dus) behouden.

Nu kan ik wel een 'prijslijst' aanmaken, en het lukt mij ook nog wel om daarvan de 'nieuwste' waarde te vinden, maar ik krijg het niet voor elkaar dat gemaakte berekeningen in het verleden (voor vandaag) onaangepast blijven.


Wie kan mij helpen?
(Op gebied van VBA ben ik nog minder dan een beginner, ik ben er nog nooit aan begonnen namelijk. Dus als het zonder zou kunnen heel graag.)


Alvast bedankt!
 
Je kan met een klein stukje VBA de formules van die berekeningen omzetten in hun huidige waarde.
 
Of een voorbeeldbestandje plaatsen doet ook wonderen heir
 
Bedankt voor de reatcies.


Het is me nu op een andere manier gelukt. Namelijk door de dagprijs met Vert.Zoeken() te vinden in de prijslijst.
Zie bijlage voor mijn oplossing.

Maar, als jullie een betere/handigere manier hebben, dan leer ik daar graag van.


Groet, Jan

Bekijk bijlage Prijslijst.xlsx
 
Dit was wat ik ook ongeveer in gedachte had.
Maar wist niet hoe je de dag prijzen bij houd. Daarom vroeg ik een voorbeeld bestandje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan