• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Juiste formule voor berekenen pauze

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDijks35

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2017
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen.

Ik ben op zoek naar een formule die automatisch de totale pauzetijden berekend tussen twee bepaalde datums/tijdstippen.

De pauzetijden zijn:

09.45-10.00
12.30-13.00
15.00-15.15

Dus: als de begintijd 12-10-2017 09:00 is en de eindtijd 12-10-2017 11:00. Dan is de totale pauze 15 min (=0,25). Moeilijker wordt het wanneer de begintijd 12-10-2017 09:00 is en de eindtijd 13-10-2017 11:00 . Dan bedraagt de totale pauze 1 uur en 15 minuten (1,25).

Kan hier iemand mij de juiste formule voor aanleveren?
 
Moeilijker wordt het wanneer de begintijd 12-10-2017 09:00 is en de eindtijd 13-10-2017 11:00 . Dan bedraagt de totale pauze 1 uur en 15 minuten (1,25).
Dus als een collega 26 uur aan een stuk doorploetert krijgt hij/zij maar 5 kwartier pauze?
 
Dus als een collega 26 uur aan een stuk doorploetert krijgt hij/zij maar 5 kwartier pauze?


Eeeh...scherp Tim! Haha....Onze werktijden zijn van 07.00 tot 17.00. Dus wat ik schreef is niet juist.

Het gaat hier om de doorlooptijd van een bepaald product. Dus stel het proces begint op dag a en eindigt op dag b, wat is dan de netto doorlooptijd. (Dus zonder pauzes)

Hopelijk is het zo wat duidelijker....
 
Dat is wel een essentieel stukje extra informatie....
 
In het algemeen wordt het gewaardeerd als je een representatief voorbeeldbestand bijvoegt waarmee helpers kunnen stoeien.
Maar goed. Kijk hier eens naar.
 

Bijlagen

  • MDijks.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 146
@robdgr, handig linkje;) De hele zoekfunctie vind ik hier niet al te best in elkaar steken. Maar er moeten natuurlijk vragen gesteld en oplossingen geboden worden.

Knipsel.PNG
 
Nog een belangrijk stukje benodigde informatie: wordt er ook in het weekend gewerkt?
 
@Timshel: bedankt voor je bestandje! Het is nagenoeg perfect...echter zoals AlexCel al eerder schreef worden de weekend ook nog meegeteld en dat moet niet.

Is dit nog aan te passen in de formule?
 
Kun je in het oefenbestand met een paar rekenvoorbeelden laten zien wat de juiste uitkomst zou moeten zijn?
 
Deze formule veronderstelt dat processen alleen tijdens reguliere werktijd beginnen en eindigen, dus niet tijdens pauzes of weekenden:
Code:
=(NETTO.WERKDAGEN(B8;B9)-1)/24+VERT.ZOEKEN(REST(B9;1);$B$2:$D$5;3;WAAR)-VERT.ZOEKEN(REST(B8;1);$A$2:$D$5;4;WAAR)
 
Laatst bewerkt:
@Timshel; excuus voor mijn late berichtje, maar de formule is met je laatste tip helemaal klaar nu. Ontzettend bedankt voor je waardevolle feedback!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan