• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur kolom in grafiek mee laten kleuren met kleur van cellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wcappan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2017
Berichten
2
Hallo allen,

ik ben net nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden in Google of op een forum (Engels en Nederlands)
Het gaat om het volgende:
Ik heb een werkblad met daarin een tabel.
De koppen van de tabel hebben de naam van een profiel, bv "groen" of "horeca" of ...
Die koppen zijn te kiezen. Iedere nieuwe kolom is een nieuwe periode waarin weer een profiel gekozen kan worden.
De kleur van de kolom onder die kop verandert dan mee. Bij "groen" wordt de kolom groen, bij "horeca" wordt deze bijvoorbeeld blauw (met voorwaardelijke opmaak)
In de cellen in deze kolom wordt gescoord van 1 tot en met 5, er zijn 10 cellen in die kolom waar die waardes in komen te staan.
Dus bijvoorbeeld, van boven naar beneden: "groen" 1 2 4 3 4 4 5 4 5 3 wat dus een groene kolom is.
Er zijn 5 van die kolommen naast elkaar, die dus allemaal een andere kleur kunnen hebben, maar ook wel eens eenzelfde kleur, afhankelijk van de kop.
Tot zo ver simpel.
Maar nu:
Vanuit de tabel wordt een kolomgrafiek gemaakt, waarin ik graag per kolom de kolomkleur van de tabel wil gebruiken.
Maar met een variabele kolomkleur is dat lastig.
Is er een manier om de kleur van de kolom van de grafiek te bepalen aan de hand van de kleur van de kolom in de tabel? Of eigenlijk, afhankelijk van het woord dat bovenaan in de tabel staat?
Ik hoop mijn vraag duidelijk is en dat iemand mij verder kan helpen.

Vriendelijke groet
Wendy
 
Tot zo ver simpel.
Ik ben de weg al kwijt dus simpel is het waarschijnlijk niet. De opzet van jouw tabel is waarschijnlijk verkeerd. Maar zonder het bestand is er verder weinig zinnigs over te zeggen.
 
Ok, dan even een voorbeeldbestandje erbij.

De linker gekleurde kolom krijgt een andere kleur als er een andere keuze boven gemaakt wordt. (op dit moment alleen met groen en met techniek, maar het voorbeeld lijkt me duidelijk)
Wat ik wil, is dat de kolom in de grafiek meekleurt. Dus als de kolom in de tabel rood wordt, dat de bijbehorende kolom in de grafiek ook rood wordt. De andere kolommen moeten ook zo gaan werken.

Ik hoop dat het bestandje er bij komt....moet even uitzoeken hoe dat werkt, sorry.
 

Bijlagen

  • test kleuren grafiek.xlsx
    24,1 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan