• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 3 records weergeven maar met meerdere zelfde waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmenace

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
40
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een LO-leerkracht die een zevenkamp atletiek organiseert op school. Nu zou ik graag per discipline een top 3 willen weergeven. Ik heb al een poging gedaan in bvb cel A211. Als ik met de functie grootste, index en vergelijken werk, dan krijg ik bij zelfde topscore 2 keer dezelfde naam. Dit kan je zien in cel a216 en a217. Na wat opzoekwerk in dit forum weet ik al dat je dat kan oplossen met een matrix code en ik heb dit al succesvol toegepast in cel A221 en a222, maar ik krijg een foutmelding doordat ik in de prestaties ook met 2 lettercodes werk, namelijk Z en A om aan te duiden dat er iemand geblesseerd is of onwettig afwezig. Zoals je ziet krijg je dan een fout. Ik vermoed dat die matrix code alleen werkt als er alleen maar getallen in voorkomen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Digitale puntenboek 17-18 - Steven.xlsm
    1,1 MB · Weergaven: 31
Heb je al eens overwogen om dit via een draaitabel voor elkaar te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan