Verticale lijn beeldscherm mini-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Zoals op de foto te zien is, loopt er aan de linkerkant een blauwe lijn over het scherm.
Zelf heb ik het vermoeden dat dit iets met het beeldscherm van de laptop te doen heeft.
Het beeld staat via de VGA aansluiting gekloond op mijn grote monitor en daar zie ik die streep niet.
Dus er is of iets mis met de videokaart, of het scherm van de laptop. Zelf denk ik het laatste.
De laptop is niet van mij, maar als het het beeldscherm is, kan ik alvast vertellen aan de rechtmatige eigenaar dat dat mijn pet te boven gaat en ik er lekker af ga blijven (ik ben meer van de softwareprobleempjes, die krijg ik als amateur vaak wel opgelost, kan wel wat met hardware, maar niet als het kapot is of lijkt te zijn).
En van-on board video blijf ik ook af. Geen idee hoe dat werkt met scharniercontacten en sensors.
Ik wil alleen mijn vermoeden van beeldschermprobleem hier bevestigd of ontkend zien.
Twee weten meer dan een.IMG_20171012_194744.jpg
 
Dat zit inderdaad in het scherm van die Eepc...als het in de videokaart oof chip had gezeten had je die lijn op een extern scherm ook gezien..
Zou er lekker van af blijven..
 
YouTube staat vol van voorbeelden van die defecten. Er zijn veel verbindingen aan de randen van deze schermen. Soms is de oorzaak vocht. Zelfs bij het minste ingedrongen vocht gaat een lintkabel snel eroderen omdat er stroom doorheen gaat maar het beste materiaal wordt er ook niet voor gebruikt.

Ik heb hier het adres van een video waar een beetje er op drukken goed helpt. Je ziet dan vaak al verbetering wanneer je tegen de rand die om het scherm heen zit drukt. https://www.youtube.com/watch?v=N5YiZaaWZ2A
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan