geen beeld meer na verwijderen en terugsteken videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Omdat mijn fijnmotoriek niet altijd meewerkt, heb ik vandaag iemand de videokaart uit mijn computer laten verwijderen (hij heeft wat meer diepte-inzicht dan ik en ziet vlugger hoe iets vast zit),
Ik kreeg dat ding er dus niet uit, nu zag ik dat hij geblokkeerd werd door een soort hoekijzer en krijg ik hem er de volgende keer zelf ook wel uit, omdat ik nu weet hoe het moet.
Ik wilde die kaart eruit hebben omdat ik hem niet zo heel erg meer vertrouw, en wilde natuurlijk wel weten hoe ik hem moet vervangen, dat weet ik nu.

Maar na het terugsteken heb ik dus geen beeld meer.
Het is een ATI Radeon HD 2350 kaart met DVI uitgang. Er wordt echter gebruik gemaakt van een DVI naar VGA verloop, omdat mijn monitor VGA is. Dit heeft altijd gewerkt.
Nu niet meer dus.
Nu heb ik gelezen dat de BIOS settings wel eens terug naar On-board video durven springen.
En dat zou ik dus wel zelf kunnen, maar zonder beeld zie ik het BIOS-scherm ook niet.:shocked:
En dat is dus het probleem. Geen idee of ik dat ook kan doen door jumpers te "shorten", maar dan moet ik wel weten welke 2 pinnetjes ik moet hebben.

Het moederbord is een ASUS M2N68-LA Narra2.
 
Hoi,
Nu heb ik gelezen dat de BIOS settings wel eens terug naar On-board video durven springen.
Als dat al zo was zou je gewoon beeld moeten hebben op de on-board chip.
Ik wilde die kaart eruit hebben omdat ik hem niet zo heel erg meer vertrouw
Wat waren de problemen met je oude kaart?
Zet in je BIOS voorlopig je videokaart op on-board totdat je een nieuwe insteekkaart hebt.
Afhankelijk van je BIOS ga naar advanced>schakel die pci express kaart uit of ga naar Integrated peripherals of On-Board Devices> en schakel je on-board chip in als 1e optie.
Controleer ook je CMOS BIOS batterij (CR2032) of beter, vervang hem meteen.
 
Ware het niet dat er geen on-board :shocked: in zit. Blijkbaar is dit systeem (en voor mij is het een tweedehandsje) ooit compleet geleverd (monitor+toetsenbord+muis+HP Pavillion a6340.nl).
En kon je kiezen tussen on-board of een insteekkaart.

Code:
Integrated graphics using nVidia GeForce 6150SE
*Integrated video is not available if a graphics card is installed.
Integrated graphics using nVidia GeForce 6150SE
Up to 256MB (with 512MB or more PC memory)
Also supports PCI Express x16 graphics cards* (dat is die Radeon HD 2350 dus)

Het probleem is/was dat ik soms het bureaublad van boven naar beneden zie laden (lijntje voor lijntje) en daarom vermoed ik dat het iets met de grafiache kaart van doen heeft.

Inmiddels heb ik de boel wel terug aan de praat gekregen (opgestart met niks aangesloten) en doet hij het weer.

En kan ik het BIOS ook weer zien. Ik had daar nogal wat mogelijkheden voor de grafische kaart om uit te kiezen en hij stond op PCIe-x1 terwijl het een PCIex16 kaart is in een PCIe-x16 slot.
Maar hij deed het dus wel met PCIe-x1.

Kaart is blijkbaar wel een flutding, Volgens HP specificaties 64MB (wat mij vrij weinig lijkt) en dat wordt ook aangegeven door mijn monitor-tooltje hd-2350.gif, maar als je de specs opzoekt van die kaart zou hij 256MB moeten zijn.
Maar goed er is inmiddels een 256MB Nvidia-kaart onderweg. En hopelijk heb ik dan weer het "geenbeeld-probleem" niet.
 
Zoals ik het lees is er dus wel "onboard graphics" aanwezig, de GeForce 6150SE, maar wordt deze uitgeschakeld als er een losse videokaart wordt geïnstalleerd..in jouw geval de HD 2350 dus...:rolleyes:
 
Ze zijn zeker de leukste thuis bij Hewlett Packard? :evil:

Drie keer raden wat er achter het blindplaatje net boven de paarse PS/2 stekker zit.

IMG_20171013_173216.jpg

(Uiteraard had ik al gezocht naar de on-board video, alias VGA-aansluiting, maar die hadden ze dus verstopt)

Vraag van de dag: waarom steken ze er een externe videokaart in die minder presteeert (althans die 64 MB van de Radeon, lijkt me slechtere perfromance te hebben dan de 256MB van de on-board video?

Voor de DVI-aansluiting zal het niet geweest zijn, want de bijbehorende(bijgeleverde) monitor is VGA.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan