Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Vergelijken van gegevens in kolommen in Excel

Vraag is niet opgelost

Vergelijken van gegevens in kolommen in Excel

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over Excel waarbij iemand mij hopelijk kan helpen.

Het betreft het vergelijken van gegevens in kolommen in Excel.
    Zie bijlage ‘4c. Vergelijk inkoopfacturen Synergy - Globe 1-1-2017’. Ik wil graag de verschillen tussen beide systemen inzichtelijk hebben, dus welke waarden van Administratie-Boekstuknummer komen wel voor in kolom A, maar niet in kolom E. En andersom: welke gegevens komen niet voor in kolom A, maar wel in kolom E. Daarnaast dienen de waarden van Administratie-Boekstuknummer in kolom L en M te komen indien de Administratie-Boekstuknummers wel in beide systemen voorkomen maar het Relatienummer of het Bedrag afwijkt tussen beide systemen.
    In kolommen I tm M dienen dan als uitkomst de waarden Administratie-Boekstuknummer te komen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Iemand die mij kan helpen?

Senior Member keesbl's avatar
    Afstand tot server
    ±34 km
    Misschien is dit een begin van wat je wilt?

Kees
    Ik weet heel wat meer niet dan wel

Bedankt voor uw reactie! Nee, eigenlijk nog niet. De volgende waarden dienen te komen in de kolommen:

Kolom I: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem A, maar niet in systeem B voorkomen.
    Kolom J: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem B, maar niet in systeem A voorkomen.
    Kolom L: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar relatienummer wijkt af tussen beide systemen.
    Kolom M: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar bedrag wijkt af tussen beide systemen.

Mega Honourable Senior Member
    Als ik het tenminste goed begrepen heb:

Je kan filteren op -- Tekstfilter -- Begint met ongelijk
    Mvgr. & succes, Cobbe

Heb je een oplossing voor je probleem,
    vergeet dan niet de vraag als opgelost te merken.
    En denk er aan: Zorgen moet je doen, niet maken.

Nog niet helemaal wat ik bedoel.

De volgende waarden dienen te komen in de kolommen:

Kolom I: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem A, maar niet in systeem B voorkomen.
    Kolom J: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem B, maar niet in systeem A voorkomen.
    Kolom L: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar relatienummer wijkt af tussen beide systemen. De uitkomst van de formule dient dat het Administratie-boekstuknummer te zijn die dit betreft.
    Kolom M: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar bedrag wijkt af tussen beide systemen. De uitkomst van de formule dient dat het Administratie-boekstuknummer te zijn die dit betreft.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen