• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken van gegevens in kolommen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker239

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Berichten
23
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over Excel waarbij iemand mij hopelijk kan helpen.

Het betreft het vergelijken van gegevens in kolommen in Excel.
Zie bijlage ‘4c. Vergelijk inkoopfacturen Synergy - Globe 1-1-2017’. Ik wil graag de verschillen tussen beide systemen inzichtelijk hebben, dus welke waarden van Administratie-Boekstuknummer komen wel voor in kolom A, maar niet in kolom E. En andersom: welke gegevens komen niet voor in kolom A, maar wel in kolom E. Daarnaast dienen de waarden van Administratie-Boekstuknummer in kolom L en M te komen indien de Administratie-Boekstuknummers wel in beide systemen voorkomen maar het Relatienummer of het Bedrag afwijkt tussen beide systemen.
In kolommen I tm M dienen dan als uitkomst de waarden Administratie-Boekstuknummer te komen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 

Bijlagen

  • 4c. Vergelijk inkoopfacturen Synergy - Globe 1-1-2017.xlsx
    66,5 KB · Weergaven: 28
Misschien is dit een begin van wat je wilt?

Kees
 

Bijlagen

  • 4c. Vergelijk inkoopfacturen Synergy - Globe 1-1-2017.xlsx
    80,2 KB · Weergaven: 20
Bedankt voor uw reactie! Nee, eigenlijk nog niet. De volgende waarden dienen te komen in de kolommen:

Kolom I: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem A, maar niet in systeem B voorkomen.
Kolom J: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem B, maar niet in systeem A voorkomen.
Kolom L: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar relatienummer wijkt af tussen beide systemen.
Kolom M: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar bedrag wijkt af tussen beide systemen.
 
Als ik het tenminste goed begrepen heb:

Je kan filteren op -- Tekstfilter -- Begint met ongelijk
 

Bijlagen

  • 4c. Vergelijk inkoopfacturen Synergy - Globe 1-1-2017.xlsx
    121,2 KB · Weergaven: 32
Nog niet helemaal wat ik bedoel.

De volgende waarden dienen te komen in de kolommen:

Kolom I: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem A, maar niet in systeem B voorkomen.
Kolom J: Administratie-Boekstuknummers die wel in systeem B, maar niet in systeem A voorkomen.
Kolom L: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar relatienummer wijkt af tussen beide systemen. De uitkomst van de formule dient dat het Administratie-boekstuknummer te zijn die dit betreft.
Kolom M: Administratie-Boekstuknummers die wel voorkomen in systeem A en in systeem B, maar bedrag wijkt af tussen beide systemen. De uitkomst van de formule dient dat het Administratie-boekstuknummer te zijn die dit betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan