• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig proces-verbaal presentie studenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joreve

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
43
Bekijk bijlage 309263

Goedemorgen allen, ik zit met een probleem waar ik nu echt niet meer uitkom.
Al een paar dagen hiermee bezig maar helaas het blijft een raadsel.:confused:

Wij hebben een planningsdocument in excel voor het roosteren van mondelingen examen.
Voor deze examens moeten we presentielijsten (proces-verbaal) maken.
Nu heb ik een bestand bijgesloten waar ik met geel heb aangegeven waar het nog werkt en met rood niet meer.

In het tabblad proces-verbaal zetten wij de datum, gespreksgroep en locatie.
Hierna zouden alle gegevens automatisch ingevuld moeten gaan worden.

Echter op 15 november 2017 13:55 werkt dat dus niet terwijl de tijd 13:15 wel wordt meegenomen op het tabblad proces-verbaal.
Misschien hebben jullie een oplossing zodat het hele bestand wel weer werkt.
De gesprekgroep A die daarvoor zit werkt dan weer wel, heel vreemd allemaal.

Het document heb ik bijgesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo beter?

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Planning!$B$1:$AA$705;KLEINSTE(ALS(Planning[S2]=$A$48;RIJ(Planning[S2]));RIJ(1:1));14);"")
 
Mij lijkt dit voldoende in C15.
Matrixformule:

PHP:
=IFERROR(INDEX(Planning[Stamnr];SMALL(IF(Planning[Locatie]=$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A15);1);"")

Als je met 'echte' tabellen werkt, zou ik het ook maar konsekwent doen.
De zin van hulpcel A48 ontgaat me.
dan kan in D15:
PHP:
=IF(C16="";"";INDEX(Planning[Naam];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1)) & CHAR(10) & INDEX(Planning[Klas];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1) & CHAR(10) & INDEX(Planning[TOA Afdeling];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1)
 
Laatst bewerkt:
In plaats van honderden knoppen in werkblad planning, kolom G zou ik in die kolom hyperlinks zetten met als subadres Planning!G1

Dan zet je deze code in de macromodule van het werkblad:

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
  If Not Intersect(Range(Target.SubAddress), Range("Planning[[Reserveren]]")) Is Nothing Then
    sn = Intersect(Range(Target.SubAddress).EntireRow, Range("Planning"))

    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
      .To = "afz@novacollege.nl"
      .Subject = "RTB Reservering - " & sn(1, 31)
      .Body = Replace("Reserveringsverzoek voor Gespreksruimte/Lokaal:~~Referentie/Code: " & sn(1, 31) & _
            "~~Locatie: " & sn(1, 8) & "~Datum: " & Format(sn(1, 5), "dd-mm-yyyy") & "~Starttijd: " & Format(sn(1, 5), "hh:mm") & "~Eindtijd: " & Format(sn(1, 6), "hh:mm") & _
            "~~Opmerkingen: Vooraf een fles water en bekertjes klaarzetten in de ruimte.~~Met vriendelijke Groet,~~~Het Centraal Examenbureau." & _
            "~~~~Deze e-mail is geautomatiseerd gemaakt en daarom niet (digitaal) ondertekend. Voor vragen over deze e-mail of de inhoud kunt u gewoon op deze e-mail reageren.", "~", vbLf)
      .Send
    End With
  End If
End Sub
 
In plaats van honderden knoppen in werkblad planning, kolom G zou ik in die kolom hyperlinks zetten met als subadres Planning!G1

Dan zet je deze code in de macromodule van het werkblad:

Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
  If Not Intersect(Range(Target.SubAddress), Range("Planning[[Reserveren]]")) Is Nothing Then
    sn = Intersect(Range(Target.SubAddress).EntireRow, Range("Planning"))

    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
      .To = "afz@novacollege.nl"
      .Subject = "RTB Reservering - " & sn(1, 31)
      .Body = Replace("Reserveringsverzoek voor Gespreksruimte/Lokaal:~~Referentie/Code: " & sn(1, 31) & _
            "~~Locatie: " & sn(1, 8) & "~Datum: " & Format(sn(1, 5), "dd-mm-yyyy") & "~Starttijd: " & Format(sn(1, 5), "hh:mm") & "~Eindtijd: " & Format(sn(1, 6), "hh:mm") & _
            "~~Opmerkingen: Vooraf een fles water en bekertjes klaarzetten in de ruimte.~~Met vriendelijke Groet,~~~Het Centraal Examenbureau." & _
            "~~~~Deze e-mail is geautomatiseerd gemaakt en daarom niet (digitaal) ondertekend. Voor vragen over deze e-mail of de inhoud kunt u gewoon op deze e-mail reageren.", "~", vbLf)
      .Send
    End With
  End If
End Sub

Deze werkt verder prima, daar ga ik niks aan veranderen.
Het gaat alleen om het tabblad proces verbaal.
Met de codes die jij eerder gaf kom ik ook niet verder.
 
Svp niet quoten !!

Vertel dan eens welk resultaat je in C16, D16 etc. verwacht.
Nu is je feedback, to put it mildly, summier.

Algemeen: je doet er verstandig aan alle samengevoegde cellen te verwijderen. Die leiden tot onvoorspelbare resultaten/fouten.
 
Mij lijkt dit voldoende in C15.
Matrixformule:

PHP:
=IFERROR(INDEX(Planning[Stamnr];SMALL(IF(Planning[Locatie]=$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A15);1);"")

Als je met 'echte' tabellen werkt, zou ik het ook maar konsekwent doen.
De zin van hulpcel A48 ontgaat me.
dan kan in D15:
PHP:
=IF(C15="";"";INDEX(Planning[Naam];SMALL(IF(Planning[Locatie]=$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A15);1) & CHAR(10) & INDEX(Planning[Klas];SMALL(IF(Planning[Locatie]=$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A15);1)&CHAR(10) &INDEX(Planning[TOA Afdeling];SMALL(IF(Planning[Locatie]=$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A15);1))

Van cel A48 is de tekst wit gemaakt, hierin staat datum, groep en locatie die verborgen is op het tabblad planning.
 
Sorry zal niet meer quoten.

In C16 zou het stamnummer van de eerst volgende student moeten komen die bij die gespreksgroep hoort.
Als bij de groep bovenin zet groep A zie je dat er meerdere studenten naar voren komen.
Alleen alles vanaf de eerste student van de B groep komt er niks naar voren terwijl er wel studenten in staan.
Alle verdere dagen komt er ook niks meer in.
 
PHP:
=IFERROR(INDEX(Planning[Stamnr];SMALL(IF(Planning[S2]=D3&"-"&D4&"-"&$D$9;ROW(Planning[Locatie]));A16);1);"")

Met deze formule in C16 verschijnt stamnummer 115790

Cel A48 is overbodig omdat je die selecht eenmalig in de forule hoeft op te nemen: zie boven

In D16:

PHP:
=IF(C16="";"";INDEX(Planning[Naam];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1)) & CHAR(10) & INDEX(Planning[Klas];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1) & CHAR(10) & INDEX(Planning[TOA Afdeling];MATCH(C16;Planning[Stamnr];0);1)

En verwijder de code in de workbook_beforeSave gebeurtenis
 
Laatst bewerkt:
Bij mij geeft die dat dus niet weer, zal er volgende week nog eens naar kijken.
 
Het zijn matrixformules. Deze moet je opslaan met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>
 
alleen kolom C (in mijn bestand na de verwijdering van de overbodige kolom B, nu kolom B) bevat matrixfomules.

Er kan nog veel aan het bestand verbeterd worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste snb, ik denk zelf ook dat er nog verbeteringen aan gedaan kunnen. Degene die bij ons deze bestanden gemaakt is werkt er niet meer. Wij als team hebben niet de kennis de hij had en roeien met de riemen die we hebben. Ik haal zoveel mogelijk kennis van deze site, echt een topsite en leer er veel van. De hulp die ik krijg, echt fantastisch.

Maandag op mijn werk zal ik jou bestand bekijken, bedankt voor alle hulp zover.
 
Beste snb, gisteren jou bestand goed bekeken en alles werkt naar behoren, super bedankt voor je hulp.
Verbetering is het zeker en geen ellenlange formule er meer in.

Misschien nog een vraagje, wij moeten deze planning ook sturen aan de aanvragers/docenten van de examen, dit doen we met een overzicht in een excel bestand.
De aanvrager/docenten zouden liever zien dat wij de studenten zouden gaan uitnodigingen via de mail, is het überhaupt mogelijk iets in excel erin te bouwen zodat wij de studenten alleen die info van hunzelf sturen, dus datum, tijd, locatie, lokaal en soort examen erin door 1 druk op de knop?

We hebben wel een knop/marco erin zitten om te ruimtes aan te vragen voor de examen (mail cdm)
Zou mooi zijn als zoiets er ook ik kan per geplande student zodat we daarop klikken en deze krijgt alleen zijn gegevens door in de mail.
 
@joreve

Hierover zond ik je een persoonlijk bericht (PM).
 
Helaas kan ik je niet terug berichten ondanks dat ik een donatie gedaan heb vandaag.
Ik kan over je vraag geen beslissing nemen gezien ik niet de functie hiervoor heb.
Kan het wel aankaarten natuurlijk en dat zal ik zeker gaan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan