• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen van Hyperling werkt (plotseling) niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Sinds enkele dagen heb ik een heel raar probleem. In een bepaald excel-bestand voeg ik met CTR+K altijd een hyperlink in. Dit ging altijd goed tot enkele dagen geleden. Daarna geprobeerd via de menubalk invoegen hyperling echter hetzelfde resultaat.
Ik dacht misschien is er iets aan de hand met het bestand en daarom geprobeerd door het opslaan onder een andere naam. Ook daarna geen resultaat. Ook nog geprobeerd met een nieuw leeg bestand, maar ook hier lukt het niet.
Om e.e.a. wat duidelijker heb ik in de bijlage een printscreen meegestuurd zodat jullie kunnen zien wat er gebeurt.

Heeft er iemand een idee of dit probleem op te lossen is?

Ik werk met Windows 10 en Microsoft Office 10. Er is een paar weken geleden een update geweest van Windows. Zou het daar mee te maken kunnen hebben misschien?

Ik ben heel benieuwd wat er aan de hand kan zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

Eric
 

Bijlagen

  • Hyperlink.JPG
    Hyperlink.JPG
    66,2 KB · Weergaven: 104
Ja, maar hoe kan ik het bij mij weer werkend krijgen? Kan het te maken hebben met een bepaalde instelling? Zelf heb ik helemaal niets veranderd.
 
@Jan Karel Pieterse
Werkt bij mij gewoon zoals het in het boekje staat.
Lijkt mij logisch, immers als dit niet het geval was, had jij de vraag wel gesteld! Of wil je zeggen dat Eric het niet volgens het boekje doet?

edit:
Er staat onder Officeknop > Opties voor Excel > MS office Diagnostische gegevens uitvoeren (opsporen en oplossen van problemen).
 
Laatst bewerkt:
@Senso: Ik gaf dit aan om te laten weten dat het niet een of andere update is geweest of zo.
 
Beste mensen,

Allereerst iedereen die gereageerd heeft bedankt voor het meedenken.

@Edmoor: ik heb jouw oplossing geprobeerd,maar helaas is het me niet volledig gelukt. Iedere keer krijg ik een melding over bepaalde bestanden die ontbreken. Enkele heb ik via internet gedownload en in de juiste map geplaatst. bijv. dwintl20.dll, microsoft.vc90.crt. Dit ging goed maar bij officeLR.cab werd het me allemaal te technisch. Ook na het lezen van diverse artikelen hierover op internet.
Ik denk dat ik het hierbij maar laat, want het enige wat me tot nu toe opgevallen is dat ik geen Hyperlinks kan invoegen in Excel. Ook eerder aangebrachte hyperlinks werken niet meer. Als dit het enige is dan kan ik er mee leven, hoewel ik dit wel heel jammer vind.

@route99: ook jouw oplossing heb ik geprobeerd, maar ook hier geldt ongeveer hetzelfde als de oplossing van Edmoor. Het is allemaal te technisch en het gaat helemaal boven mijn pet. Ik ben uiteindelijk bang dat ik meer schade aanricht dan dat ik repareer. En dan heb ik nog meer problemen.

Sorry, dat ondanks jullie bijdrage het probleem niet opgelost is.

Groeten,
Eric
 
Kijk deze nog even na.

Onder Start > Alle programma's > Microsoft Office zit ook nog een tool voor diagnose.
Kijk ook eens bij > Configuratie > Programma's > Een programma verwijderen > MS Office of je daar niet herstellen kunt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Deze mogelijkheden heb ik ook al geprobeerd, op advies van Edmoor, maar dit leverde helaas ook niks op.

Nu heb ik ondertussen iets anders geprobeerd en dat werkt wel, maar het is veel bewerkelijker. Ik heb geprobeerd met de functie HYPERLINK en dit werkt wel. Wel moet ik nu iedere keer handmatig de verwijzing aanmaken. Het is misschien niet de beste manier, maar toch heb ik het nu weer werkend. Nog steeds onbegrijpelijk dat CTRL+K opeens niet meer werkt.

Nogmaals iedereen bedankt.

Eric
 
Hangt er niet toevallig een macro aan de CTRL-K toets?
Iets in de Personal.xlsb?
Of in de XLSTART folder?
 
Probeer dit eens:
https://www.startpagina.nl/v/comput...9527/excel-2010-fabrieksinstellingen-terugzet
vertaling:
1. Open Microsoft Excel.

2. Navigeer naar het Help menu en open de functie "detecteren en repareren". Het dialoogvenster Opsporen en repareren verschijnt. Als u op dit moment uw sneltoetsen wilt herstellen, controleert u het betreffende icoon.

3. Klik op 'Start'. Wacht even voor een korte periode terwijl Office alle instellingen op alle programma's in de suite verwijdert en herstelt in de oorspronkelijke geïnstalleerde toestand. Dit past de instellingen toe op Word, PowerPoint en Excel, en alle andere Office-programma's die u hebt geïnstalleerd.
 
Werk je eventueel met een "God Mode" menu?
Ik kan nml jouw problem reproduceren als ik onder ThisPC/Documents deze "snelkoppeling" aanmaak
Als ik deze weghaal/verplaats is het probleem verholpen.
 
Ben zelf toch echt in de veronderstelling dat het 'excel' niveau hier wat hoger ligt....

Als je zo'n menu kunt maken kun je 'm ook verplaatsen ��
 
Goedemiddag,

Vandaag pak ik mijn bericht over de Hyperlink aanmaken, die ik enkele maanden geleden heb gesteld, weer op. Tot nu toe heb ik als "tussenoplossing" steeds de functie Hperlink gebruikt, maar toch werkt CTRL+K vele malen gemakkelijker.
Alle door u aangedragen oplossingen hebben helaas nog niet geleid tot de juiste. Maar nu kwam ik op het volgende idee, maar ik weet niet of dit mogelijk is, nl. Kan ik uit het Microsoft Office 2010 opnieuw Excel 2010 op mijn computer zetten? Of is dit te simpel gedacht? Ik moet er dan natuurlijk wel van op aan kunnen dat ik dan niets kwijt raak. Mijn bestanden heb ik in een aparte directory staan, maar hoe zit het dan met eventuele macro's?

Ik hoop dat het mogelijk is en ik ben benieuwd naar de reacties.

Voor de volledigheid: ik heb geen nieuw onderwerp geopend, omdat dit nog steeds te maken heeft met een oud probleem. Als dit wel nodig was geweest dan mijn excuses.

Eric
 
Ik vind het terugzetten van 2010 wel een rigoreuze stap voor alleen het oplossen van een probleem met hyperlinks hoor. Je gooit dan ook best wat goede verbeteringen weg. Maar het kan zeker, geen probleem.
 
File>option>Customize ribbon>Customize >home tab>edit copy en check of de keyboard short cut verwijderd is. Dit is in 2013.
 
Route99,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb Excel 2010 (Nederlands) en ik zie in de werkbalk wel de knop Hyperlink.

Hoe kan ik nu eventueel verder?
 
Als je excel in veilige modus start, werkt control+K dan wel?
Je start Excel in veilige modus door direct na het klikken op het Excel icoontje de control toets ingedrukt te houden. Excel merkt dat op en vraagt of je in veilige modus wilt starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan