Maximize Access bij sluiten Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
57
bestaat er een vba mogelijkheid om bij het sluiten van een word document een geminimaliseerd Access bestand te maximaliseren ( en verder te kunnen werken vanaf de plek waar er overgegaan werd naar het Word document , in deze een gewone brief geadresseerd aan een query resultaat ). Een zoektocht op het internet leerde me veel over de omgekeerde richting, zijnde vanuit Access naar Word, maar nergens een oplossing om vanuit Word een Acces bestand te openen/maximaliseren.

Bij het sluiten van het Word document gebruik ik momenteel volgende code in een module (is geen poging om Access te openen! ) :

Code:
Option Explicit
Dim oAppClass As New oAppClass
Public Sub AutoOpen()
Set oAppClass.oApp = Word.Application
End Sub

en in een klassenmodule

Code:
Option Explicit
Public WithEvents oApp As Word.Application
Private Sub oApp_DocumentBeforeClose(ByVal Doc As Document, Cancel As Boolean)
Dim response As Integer
response = MsgBox("ben je zeker dat je dit document nu wil sluiten?", vbYesNo + vbQuestion)

If response <> vbYes Then

Cancel = True
MsgBox "Ok, dit document wordt NIET gesloten."
End If
End Sub

De database die ik wil openen / maximaliseren staat op : C:\Users\Yuri\Documents\vakantie\adressen.accdb
Wie kan me bij deze helpen ?
Alvast bedankt !
Yuri
 
Openen of maximaliseren? Dat is nogal een verschil...
 
Dan krijg je iets als:
Code:
Sub OpenAccess()
Dim oAcc As Access.Application
    Set oAcc = New Access.Application
    oAcc.OpenCurrentDatabase ("H:\Mijn Documenten\Downloads\HelpMij\ronprins\Brandstof voor Dummies Testexemplaar.accdb")
    oAcc.DoCmd.RunCommand acCmdAppMaximize
End Sub
Dit voorbeeldje is uiteraard verder waardeloos, want bij het beëindigen van de macro wordt de Access instantie ook gesloten, en heb je dus geen Access meer. Maar omdat je Access al draait, is daar nog wel een draai aan te geven denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan